spotify bråkar efter 2.1-uppdatering

Diskussion i 'Hero' startad av gypsy, 10 jul 2010.

1. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Är det någon som upplever en gräns på ~250 låtar offline mode? den laddar ner de resterande låtarna i spellistan men sen nästa gång jag startar spotify igen så kan jag inte lyssna på dom i offline :( något som man kan göra? :/

2. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag har märkt att spotify hänger sig efter ett litet tag. Jag kan gissa att det är pga mitt minnes kort. ska testa ett annat

3. jaevr

jaevr Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är lite sugen på att skaffa premium igen, men har ingen lust om det fortfarande strular... så... har problemen blivit lösta? Eller måste man fortfarande 'väcka' telefonen för att den ska byta låt? :/

4. jaegevall

jaegevall Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, man måste väcka telefonen eller vänta 2-3minuter så börjar den spela nästa låt.

5. Doomdancer

Doomdancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar från Spotify

Jag tillsammans med ett gäng andra användare har rapporterat felet i denna tråd: Hero and 2.1 Spotify issues (stuttering/stops/playing/unsyncs tracks) på getsatisfaction.com.

För ett par dagar sedan svarade Spotify följande:

"Hi all!

Sorry for the late reply in this thread.

We are looking in to this problem as we speak and we're also talking with HTC to see if we can do anything to improve the user experience in HTC Hero. We think that this problem is due to lack of processor capacity and memory in this phone, which makes it hard for this phone to cope with Android OS 2.1.

Are you only experiencing this problem in Spotify or is the HTC Hero generally slower after updating to Android 2.1?

I'm more certain that we should be able to solve the other problem about playback stopping when screen turns black. I might also get back to you in this thread to ask some further questions.

Syncing issues are a separate issue and I think that should be dealt with in a separate forum thread so we don't mix things up.

I'll be back in this thread shortly!

/Samuel
    "

Får väl se om det dyker upp en uppdatering snart helt enkelt.
    /Doomdancer

6. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag testade Froyo AOSP (elelinuxs version) och där är inte detta ett problem (att ljudet avbryts om man gör annat).

Är det någon som kör en AOSP-version på sin Hero som kan svara på om det är HTCs Senseversion av 2.1 som har problemet, eller om det är 2.1 generellt?

7. bazzze

bazzze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade också problem med att Spotify pausade mellan låtarna i Offlineläge men inte Online.
    Jag fick ta bort samtliga Offline listor för att sedan synka dom igen och sen dess är problemet borta.

Hoppa det hjälper någon.

8. micke_r

micke_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Sony Z4 tablet wifi
    Info:
    Nova launcher
    Övrigt:
    Chromecast 2, Sony 55" Android TV, Moto 360 2nd edition
    Har det här jobbiga problemet också och har anmält det på Getsatisfaction. Det verkar som att de vet om det och jobbar på uppdatering. Testar att tömma cache och köra mer utan att ladda ned spellistorna.

9. Canon

Canon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma problem här men på en Wildfire.
    Hoppas dom fixar det snart :(

10. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är med största sannolikhet att det är spotify i sig som orsakar problemet.

Var ute och sprang häromdagen och även fast jag körde offlineläge. Även pause mellan låtarna har jag märkt.

Spotify måste fixa sin app så fort som möjligt då den är mycket ostabil. Har bland annat märkt att "top list" har blivit i princip värdelös då den spelar upp allt utom den låten man klickade på. Även albumet visas fel ibland på "nu spelas".

11. Doomdancer

Doomdancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För er som inte följer tråden på getsatisfaction.com så kan jag citera Spotifys svar som kom igår:

"
    "Hi all!

I'm sorry for the late reply in this thread but we wanted to look into this matter carefully to give you the correct information.

We are aware of that the changes on Android have affected Spotify performance on some phones. Unfortunately there is little that we can do about this before an Android update is released. We are investigating if it's possible to re-design our app to run better on older models that have upgraded but at this time we unfortunately do not have a solution to increase performance.
    ""

Trist att de bara skyller ifrån sig istället för att försöka komma med en riktig lösning på problemet.

Själv ska jag testa den nya versionen. Funkar inte den laddar jag in en gammal version som funkar.