Spotify för Android - frågor, buggar och problem

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 8 sept 2009.

1. kemetyl

kemetyl Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Spotifyklienten verkar ju vara i behov av en rejäl makeover, minst sagt. Är det någon mer än jag som har problemet att när jag kommer till sista låten i en spellista så repeteras BARA DEN låten istället för att börja om från början i spellistan som i vanliga spotify?

Har inte hunnit testa så mycket än, lär väl hitta fler saker att störa mig på så småningom..

2. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Nepp, samma här. Lite irriterande faktiskt.

3. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har dem lagt ner att uppdatera android spotify?
    Vad händer egentligen?

Jag förväntar mig som kund att nya funktioner ska komma rullandes hela tiden eftersom jag sitter o betalar 100spänn i månaden för det.

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Håller med dig men jag skulle uppskatta om dom fixade alla buggar innan dom klämmer in fler funktioner.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Eftersom spotify inte vill fixa galaxy s problemet med extra minneskort så frågar jag, ni som kan programmering etc, kan ni ändra path vägen i spotify appen till sdcard/external SD (om det överhuvudtaget går)?

6. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad jag förstått så om man använder API:et som man ska använda i Android för att läsa och skriva filer till det externa lagringsmediet så hamnar det på det interna sdkortet på Galaxy S. Om det stämmer så är det för en gångs skull är det faktiskt inte Spotify som gjort fel, utan det är Samsung som är boven i dramat. Samsung tänkte väl sig att apps helt enkelt inte ska behöva spara saker på det externa sdkortet. :)

7. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Både ja och nej, visst samsung använder androids path sdcard till det inbyggda men spotifys fel anser jag är att inte låta oss välja vart offline mappen läggs

Och det är endast offline mappen jag behöver ha på det externa

8. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Idéen med väldefinerade platser för var appar ska lagra data i Android är ju att användaren inte ska behöva välja. Men visst, nu när Samsung förstört den idéen så är väl lösningen att Spotify också gör fel för att lösa problemet Samsung skapat. Jäkligt tråkigt tycker jag och det vore ju bättre om Samsung kunde rätta sin version av Android istället.

9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har ett riktigt jobbigt problem med spotify nu... I början fungerade det bra (några buggar med album bilderna bara). Men sen buggade det upp hela telefonen.

Det började med att spotify gick in i offline läge så någon sekund efter att man satt på en låt man inte har i offline listan (trotts full 3g-täckning). Sjukt irriterande. När man satte på en låt man hade på offline-listan så blev spotify grönt igen. Försökte man sätta på en online-låt igen så blev spotify blått och gick in i offline-läge.

Att intellera om spotify hjälper i någon minut, sen kommer problemen tillbaka.

Sen så cpade sd-kortet och gick in i "skrivsäkert läge" läge eller vad det kallas, det gick itne att röra något på sd-kortet och spotify startade inte och klagade på att de var problem med minneskortet. Omstart - funkade bra tills man startade spotify. Då blev det skrivsäkert läge på minneskortet och spotify klagade på att sd-kortet krånglade, vilket spotify själv åstakommit.

Löste det dock med att starta om mobilen och inte röra spotify på någon dag. Nu fungerar det.

Men fortfarande problem med att spotify går in i offline-läge någon sekund efter att man startat en online-låt, trotts full 3g-täckning. Går endast att lyssna på offline-låtar. Ibland fungerar det om man har tur..

Vad beror detta på?

10. promenad

promenad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Idag fick Spotify återigen för sig att jag under natten hade synkroniserat mig mot för många devices och raderade alla mina offline-låtar.

Därtill har jag fortfarande problem med att det kraschar alldelles för ofta. Ibland varannan låt, ibland varannant album. Mer ofta om jag låter den spela musik i bakgrunden medan jag gör nåt annat än om jag lämnar telefonen "inne i programmet", men kraschar gör den hursom.

Sammantaget har Spotify fungerat så dåligt de senaste veckorna att jag just nu inte skulle kunna rekommendera någon att börja betala för att få telefonversionen.

11. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

12. btng

btng Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sitter med en Galaxy S. Helt plötsligt härom dagen så är Spotify i offline mode konstant. Kan inte streama musik längre. Har inte ändrat några inställningar eller gjort något annat.

Någon med samma problem?

13. dadilydoo

dadilydoo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Nexus 5
  14. S-Droid

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Men fortfarande ingen möjlighet att spara på det externa kortet på galaxy:mad:

15. Antonioz

Antonioz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Dock finns musiklagget kvar när man gör annat (HTC Legend). Så sjukt störande att man inte kan kolla sin mail samtidigt som man lyssnar på musik för låten laggar upp totalt.

16. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Detta är ett problem med vissa lurar, spotify & 2.1. Verkar som att kraftfullare lurar klarar det bättre.

Hero gick klockrent med spotify, navigering, surfning ja gudarna vet vad samtidigt med 1.5. Med 2.1 så gäller enbart spotify igång, annars så är den hopplös.

Legend 2.1 är ngt bättre, dock inte bra.

Jag hoppas nu på att min Legend ska gå bättre med spotify när 2.2 kommer men vet ju inte...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

17. Fazzolix

Fazzolix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har en fråga om spotify premium, borde man inte kunna köpa spotify premium i en månad och under den tiden tanka ner sin lista. Flytta låtarna och sedan säga upp sitt abonemang och ha kvar låtarna?

18. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har för mig att Spotify-appen funkar i 30 dagar utan att du under denna tid loggar in, dvs är i offlineläge, sen måste du logga in för att verifiera dig annars slutar appen att funka.

låtarna sparas inte heller som mp3'or på sd-kortet om det var så du menade.

19. Fazzolix

Fazzolix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men om man tex gör det på datorn och låtarna laddas ner till datorn, borde det inte finns ngt sätt att konvertera spotifys format till mp3?

20. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

nej, det är helt omöjligt. all form av dekryptering flaggas hos Spotify och nästa gång du loggar in blir du bannad. typ som xboxlive funkar om man försöker modda sin låda. allt ljud blir dessutom brus och blip-ljud om man försöker konvertera dem, true story. enda sättet att få det i mobilen är att köpa det för en hundring i månaden. annars kan du ju använda gratisalternativet på datorn om du inte vill betala.