Spotify för Android - frågor, buggar och problem

Discussion in 'Applikationer' started by mannyb, Sep 8, 2009.

1. nsg

nsg Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, jag vet att processen fortfarande går, men om saker är som jag har förstått dem på kommer android stänga programmet själv om det börjar bli trångt med resurser. Så det är bara att trycka på home och glömma bort det.

Nu är det möjligt att exakt det beteendet är sant även med spotify, isåfall är det bara notifikationen som jag stör mig på :)

Sedan gick musiken igång även om det var timmar sedan jag använde spotify sist när jag tryckte på knappen på headsetet, i det fallet hade jag en annan app uppe som jag försökte styra med knappen. Men det är säkert en bugg (som kanske t.o.m. är fixad i senaste uppdateringen).

2. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag upptäckte först efter uppdateringen.

3. wigtor

wigtor Kid Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4
    Har upptäckt en grej,
    Det är om du öppnar upp vad som spelas just nu trycker på i'et så du får upp artist album och grejer, klicka sedan på det tomma lilla utrymmet till vänster om föregående låt knappen, tryck sedan på den övre delen av albumarten och det verkar då som att det finns knappar där för album och allt annat, men man ser inga.

4. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Snyggt fynd, bra jobbat!

5. Ollec

Ollec Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Sitter för närvarande i Kanada med min Hero och här finns inte Spotify på Market. Installerade därför direkt från Spotify.com. Måste nu hitta uppdateringen för att fortsätta köra appen. Vet ni var uppdateringen går att finna utanför Market? Tacksam för hjälp!

Last edited: Sep 9, 2009
  6. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Spotify har uppdaterat länken till apkn på hemsidan, så den nya finns att hämta här.

7. Ollec

Ollec Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack!

8. dupppe

dupppe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

krashar

hejsan. köpte min HERO idag, så är nybörjare :P

Men jag installerade Spotify, och körde det några gånger, men nu när jag skall prova så vägrar det starta? det tvär hänger sig vid inloggningen ?

någon som har några tips. vet inte heller hur man avinstallerar och installerar det igen.

tacksam för svar.

9. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

installera om det, jag fick samma problem. Har inte kunnat återskapa det efter uppdateringen som kom igår

10. dupppe

dupppe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

ominstallation

Hejsan igen.

hur gör man för att avinstallera det ?

förstår mig inte riktigt på det :P

11. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Du kan göra det via Market bland annat. Leta reda på Spotify där och klicka Uninstall-kappen.

12. norrgrd

MINA ENHETER

Står det inte "Incoming call: Pausing music" eller något i stil med det när någon ringer? Efter samtalet står det "Resuming music".

13. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jodå den biten fungerar, dock inte när jag ringer till någon.

14. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Saknar mycket musik på spotify och tar rätt mycket cpu. (20-25%cpu vs Meridian 5-8% för samma bitrate o låt) Blir bara att betala en månad och återgå till mp3-samlingen

15. Johan

Johan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det saknas mycket musik, ja, men det kommer dock mer och mer hela tiden. Sen är det alltid möjligt att tjata på favoritbolagen att signa med Spotify. Jag håller på och bråkar med Beat Butchers om det, och det är "på gång". När de väl är klara får vi en rackarns massa bra svensk punk. :)

Om fler söker svensk punk så maila Beat Butchers! Ju mer skrik desto högre lär det prioriteras. Hehe.

Angående cpu-användning är det ju en ung klient med barnsjukdomar. Den blir säkert smuttare med tiden.

16. lajbans

lajbans Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Vore bra om man kunde stänga av albumart som jag tror är stor del av boven till belastningen.

Sen verkar musikuppspelning lagga normalt sett i android.

17. sandos

sandos Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Enligt aTrackDog så finns en 0.6.0. av spotify, medans jag har 0.3.20. Finns det en sådan uppdatering eller är det en privat beta? Går det att lura aTrackDog? Jag antar att det inte går då man måste signera med rätt nyckel för att ändra versionsnummer antar jag?

18. norrgrd

MINA ENHETER

Jag såg det tidigare idag också sandos.

Vad jag stör mig mest på med klienten är det går så jävla långsamt i resten av telefonen, t.ex smsandet blir ju ett helvete.

19. jokrsolutions

jokrsolutions Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Liten fundering på gränsen till off topic,

Det jag saknar i huvudsak med Spotify är att vissa artister inte finns med, typ mindre artister (inte ensam..). Det jag skulle vilja är att kunna inkludera lokal media i Spotifys spellistor.

I praktiken skulle det fungera så här, jag har 10 låtar med en artist i Mp3 format som ligger på mitt SD-kort. Då skulle jag vilja kunna lägga med dom i min spellista "hårdrock". När jag är på min dator hemma finns givetvis dessa 10 låter INTE med i min spellista. Sorteringen hade fungerat på samma sätt (meta info för varje låt?).

Jag tror att en sådan funktion hade övertygat många att skaffa Spotify, vad tror ni? Skulle det överhuvudtaget vara möjligt - antar att typ Despotify inte skulle kunna klara av något sådant utan att det endast hade varit möjligt för Spotify att fixa en sådan funktion?

20. phete

phete Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

En blandning av spotify/mp3spelare är precis vad bobcat_zed hade tänkt fixa till Droidify :) Att para ihop Spotify-spellistor med mp3-filer på mobilen hade vart relativt enkelt, eftersom varje Spotify-lista har ett unitk ID. Hade bara fått skapa en egen relationmappningstabell med spellist-id samt mp3-filerna :) Orkar man inte lägga in filerna i Spotify-listor så hade det ju bara varit att skapa en extra "fake-spellista" som bara listar mp3-filer på mobilen.

Känner på mig att Spotify själva kan tänkas lägga till sådan funktionalitet nån dag, med tanke på att det är en såpass relativt enkel feature att implementera.