Spotify för Android - frågor, buggar och problem

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 8 sept 2009.

1. David

David Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 8 Plus
    Platta:
    iPad 6 gen
    Jag har samma problem som du (HTC Desire). Dessutom upplever jag att om en låt inte kan scrobblas av någon tillfällig anledning såsom inget nät eller annan dålig kontakt med last.fm-servern så läggs det inte i någon kö för senare sändning. Istället uteblir dessa låtar helt från scrobbling. :(

2. wressus

wressus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Kan man överföra offline filerna på datorn till mobilens minneskort och lägga i spotifymappen "storage"? Någon som testat? Tar ju sjukt lång tid att synka 10gb med mobilen...

Last edited: 6 jun 2010
  3. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Måste fråga var är det som är bra med att scrobbla ? Jag har inte fattat varför man ska göra.

4. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Grejen ær væl att folk i alla tider har gillat statistik och att kategorisera saker och ting. Med scrobblingen så får du vældigt noggrant beskrivit detta før dig plus då hitta folk som lyssnar på exakt samma sak som dig sjælv vilket i sig ær rætt kul då man ibland kænner sig rætt unik med sin musiksmak :)

5. elason

elason Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte lusläst alla inlägg här så jag reserverar mig för att min fråga redan finns besvarad annorstädes.

Jag har fått problem med att Spotify börjar spela upp ljudet i högtalaren även fast jag har headsetet i (standardlurarna som var med från början). Andra applikationer (SR, inbyggda mediespelaren, osv) fungerar bra däremot. I morse hände det när jag skulle höja volymen när jag gick på pendeln, inte helt praktiskt när det börjar spelas högt lite hipp som happ. Igår fick jag bukt på problemet med en omstart men idag kvarstår det, folk på jobbet börjar snegla lite konstigt på mig. :D

6. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Egentligen borde någon uppdatera första inlägget med alla buggar och dra sträck över de när det är åtgärdat, så vi inte får en tråd med 50inlägg av samma stuk.

En bugg som jag upptäckte igår var att om du har shuffle ikryssat och klickar på någon av låtarna på toplistan så shufflar den iväg och sätter igång en helt annan låt en den du dubbelklickar på.

Inte testat om det verkligen är så, men när jag kollade lite igår så verkade det så.

7. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Svor över det häromdagen också haha, trodde det var något cp med telefonen först men sen bockade jag ur den och vips, funkar hur bra som helst. Lite mysko problem ;)

8. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skönt, var det inte bara jag som var full eller något då.

Ja, tanken är ju att den ska spela upp den låten man klickar på och sen shuffle resten, inte slumpa den första låten direkt.

9. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Haha nej jag menar det ;)
    Nja jag körde nog bil men man brukar ju bli lika smart då typ :P

10. spaceboy

spaceboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt Spotify har plötsligt slutat fungera :(

I fredags slutade Spotify fungera, när jag öppnar appen, loggar spotify in, hittar mina playlists och efter ca 3-5 sekunder stänger programmet ner.

Har testat att avinstallera programmet, radera "spotify mappen" på SD-kortet och ominstallera (givetvis startat om luren), men problemet kvarstår...

Jag har en HTC Desire och uppdaterade precis mjukvaran i luren till den senaste, har dock sett att fler personer har samma problem med andra telefoner.
    Kontaktade Spotify om problemet och fick svaret att detta var en känd bugg, fast mestadels till Samsung Galaxy telefoner, fick en gammal version av Spotify att testa med, men med samma resultat.

Jäkligt irriterande när appen fungerat fint hitintills och plötsligt går och dör. Nu sitter man med ett premium abonnemang och kan inte använda spotify i mobilen.

Någon mer som råkat ut för problemet, någon som har ytterligare tips på hur jag kan få igång Spotify igen?

11. Doomdancer

Doomdancer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pausar vid uppspelning

Har ett problem som uppstår ibland.

När en låt är slut pausar Spotify istället för att gå vidare till nästa låt. När jag trycker på en knapp vilken som helst på telefonen så kör den igång igen.

Det är ganska irriterande och oförståligt eftersom det bara händer ibland.

Någon annan som upplever detta och som har hittat en lösning?

12. albatorsk

albatorsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Japp, jag har samma bekymmer.

Nej, känner inte till någon lösning.

13. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

yep mycket jobbigt :(

14. lazyboy_se

lazyboy_se Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har märkt samma sak och tror att det är så att om man enkelklickar på en låt så spelas bara den, och inte nästföljande. Dubbelklickar ("-tappar") man så spelas även resten av spellistan.

15. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Jag har alltid bara enkeltappat på låtar när jag har startat spellistor och de fortsätter alltid i listan. Däremot har jag märkt samma problem och av någon anledning står det att låten har gått "över tiden" när detta inträffar. T.ex. kan det stå att det gått 3:28 på en låt som är 3:25 lång.

16. gustaff

gustaff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funktionen att swipea från låt till låt via cover art har jag iaf?

17. Mitur

Mitur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Urpluggnings problem

Jag använder väldigt ofta min Milestone i både bilen och med hörlurar. Allt fungerar problemfritt förutom ett lite bekymmer:

När jag har lyssnat på spotify och sen drar ur 3,5 mm sladden så pausas spotify men den nativa musikspelaren börjar spela istället. Efter att jag pajjade mitt headset och började använda enbart hörlurar skapar detta rätt stora problem då jag pluggar ur 3,5mm för att kunna prata och musiken startar.

Någon som har upplevt samma problem? och förhoppningsvis kanske löst det? :)

Tack på förhand

18. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hade något liknande problem och fick tipset här på forumet att föra över en kort, tyst ljudfil till telefonen och välja den i den inbyggda spelaren. Så att när den spelaren än väljer att börja spela så kommer det ändå inte att låta något. Man märker ingenting. Problemet är hos mig helt bortblåst efter detta.

19. stefaneh

stefaneh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

yupp jag med

20. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

det fanns inte innan, men mannyb kan stryka det nu :)