Spotify hackar och har sig efter uppdatering till 2.1

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Marron, 2 nov 2010.

1. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag märkte nu att jag också kan få ljudet att lagga - fast jag ser ingen direkt konsekvens i det. Ibland "stuttrar" det till när jag klickar runt men oftast inte.

Ed: Nu försökte jag klicka runt lite med Maps i bakgrunden samtidigt som jag körde Spotify - och då laggar hela mobilen ner. Mitt tips är att Spotify krånglar. Eller märker ni samma problem i Mediascape?

Last edited: 8 nov 2010
  2. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inga problem i mediascape, kanske är spotify då.

Men konstigt att Spotify fungerar bra för vissa och att det fungerade fint i 1.6...

3. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Att dömma av versionsnumreringen, så har nog en hel del API:er förändrats mellan 1.6 och 2.0 och använder Spotify fortfarande de gamla API:erna istället för de nya, så kommer Spotify säkert inte fungera optimalt.

4. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Nu kanske jag kapar tråden med en liten offtopic, men jag har en telia-brandad lur då spotify ligger som en del av grundprogrammen. Kan således inte ta bort skiten från min telefon.

Det jag undrar nu är om det finns något sätt att spärra allt som gör att spotify/spotify bridge (mest det sistnämnda) från att aktiveras? För så fort det aktiveras så funkar inte mitt headset då spotify ligger högre i priolistan än poweramp som jag kör för min musik.

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tveklöst så ligger problemet i spotify tillsammans med 2.1 & vissa lurar. Alla med HTC Hero fick detta problem vid 2.1 uppdateringen, mysko om det funkar på vissa X10 men inte på andra? Funkar inte så bra på Legend heller, jag inväntar nu 2.2 för att se om det löser sig...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

6. chrom

chrom Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Stjäl tråden lite, men har ett närbesläktat problem. Nu använder jag inte Spotify utan Mixzing och PowerAMP, men när jag sitter i bilen och har telefonen blåtandskopplad och spelar musik så laggar det till uppskattningsvis var tionde sekund. Navigerar oftast samtidigt också. Extremt jävla irriterande är det. Har inte testat att använda mediascape än och se om det funkar bättre men det måste gå att lösa på något sätt. Annars gör jag mig av med telefonen.

7. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är det bara med blåtand det laggar? Jag hade en portabel högtalare med BT till min Hero & den hackade till med jämna mellanrum, tydligen ett inte alltför ovanligt problem...

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

8. Marron

Marron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, iaf främst via blåtand. Men häromdagen var det lite när jag bara körde genom telefonens högtalare också.