Spotify höjer volymen automatisk

Diskussion i 'Galaxy S23 / S23+' startad av orlandroid, 30 apr 2023.

1. orlandroid

orlandroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S23+
    Hej,
    Är det någon som vet hur man löser följande:
    När jag använder spotify och spela musik i appen i telefonen (en Samsung s23+) och sedan trycker för att välja i vilken enhet vill jag streama musiken så händer det att volymen höjer automatisk när den kopplas till en soundbar eller om trycker på back-pilen för att returnera till låten. Det är väldigt störande.
    Jag har inte kunnat hittat någon inställning i appen eller telefonen som kan lösa detta. Är det någon vet hur man löser det?

2. 4x4

4x4 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Under "Uppspelning" i inställningar finns ett val för "Aktivera ljudnormalisering", kanske kan vara nåt.

3. orlandroid

orlandroid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S23+
    Den är på... så det löser inte problemet.
    Jag har läst i olika forum på engelska/spanska sånt problem finns sedan några år och det verkar att det är problem med Spotify och inte enheten.

Under Inställningar och Spotify står det så:

Equalizer kan ändra volymen oväntat på visa enheter. Inaktivera equalizern om den orsakar problem.

Jag har försökt inaktiverat equilizern men i telefonen finns ingen aktivering/inaktivering knapp när man kommer in equilizern inställningarna.

Problemet med höjning volym är endast när man ska casta i t ex en Soundbar, då går upp volymen till max. Det händer inte hela tiden utan slumpmässig men väldig störande faktiskt när det händer.