spotify i bilstereon?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Htc80s, 17 jun 2011.

1. Htc80s

Htc80s Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Jag har försökt få igång spotify i bilen genom att använda 3.5mm till usb och 3.5mm till aux men det vill inte komma nåt ljud ut ur stereon.

Vad är felet? Telefonen säger att headset är inkopplat. Ska jag ha den inställd på något speciellt läge eller hur har ni gjort?

2. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Förstår inte vad det är för kabel du har? Varför usb? Köp en vanlig hörlurskabel med två hanar om du nu har en sådan kontakt i bilen... Funkar klockrent i min bil.

http://www.kjell.com/?item=37212&path=

3. Htc80s

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bara usb i min stereo så jag testade köpa en 3.5mm som jag körde in i hörlurskontakten sen usb inom i stereon. Jag testade med vanlig kabel 3.5 till 3.5 i kompisens stereo men funkade inte det heller.

Last edited: 17 jun 2011
  4. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Du kan bara koppla in en USB-Host tex. ett USB-Minne. Du kan inte få ut något ljud via USB:n.

5. Htc80s

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den säger nåt om ipod bluetooth adapter på stereon. Kanske man kan ansluta nåt sånt till usb och köra via blåtand?

6. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

inte på en desire tyvärr, du måste köra genom 3.5mm's uttaget men det kanske funkar om du skaffar te.x ett mw600 och kopplar in till stereon.

7. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Har du bluetooth på din bilstereo och om den stödjer att användassom hörlurar så kan du köra den vägen. Slå bara på bluetooth på din Desire och välj din bilstereo under hörlurar i blutooth-inställningar i mobilen. Bilstereon ska då fungera som bluetooth-hörlurar.

Detta brukar dock inte alltid funka, ofta har bilstereos bara stöd för att andänvas som headset vis stamtal och inte som bluetooth-hörlurar.

Annars är det som de andra säger, du måste köra 3,5mm på din Desire till 3,55mm eller AUX i bil, via USB kan du inte fixa någonting.

8. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tanken är fin men det finns mycket bättre saker för det om bara har en "aux 3,5" uttag men vill köra via blåtand.

Denna funkar ypperligt.

http://www.mstore.se/m4n?seid=etailer-product&prodid=314778&viewMode=3

Då slipper man bry sig om att ladda ett headset som du föreslog. :)

9. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Fast vad är meningen med den här? Har han 3,5mm in i stereon kan han ju lika gärna dra en hane-hane 3,5mm direkt från telefonen istället för att 790kr för att kunna köra genom den här.

10. Barilla

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Meningen med det är att du kan köra via bluetooth. :)

Mycket smidigt och man slipper ha en kabel. Du får t om med en fjärr som man kan montera på ratten om man vill, så du kan höja och sänka ljud och byta låt osv. En snyggare lösning, jag har den på min bil. Har AUX in och ciggarettuttag nere under armstödet, så ingenting syns. Bara starta bilen och trycka på play.

11. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Som svar till TS i huvudinlägget är att det ska inte behöva göras nånting på telefonen för att ljudet ska komma i bilstereon vid 3,5->AUX. En viss volym måste det ju givetvis vara på telefonen men det antar jag att det är tänkt på. Känns mer som det är nåt ingångsval eller -nivå på stereon som är fel.
    Har själv kört den setupen i bilen och det fungerar klockrent.