Spotify i desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av TFK, 5 apr 2010.

  1. TFK

    TFK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har suttit och läst en massa forum och set videos med desire och blivit sjukt sugen. :D är ingen teknik proffs så har inte fatta hälften av allt men en tanke som jag undrar är om det går att ha spotify i mobilen. och om det går så om det laddar ur mobilen sjukt snabbt. sen även om den förstör mobilen. har märkt att på datorer så laggar dom ihop efter ett tag och segar ner ska tydligen bero på spotify men vad vet jag :D
     
  2. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag har använt spotify en hel del i min Hero och tycker det fungerar riktigt smidigt. Men jag skulle inte säga att det drar mer batteri än någon annan musikspelare på telefonen, men det kan bero på att jag alltid offline synkar de spellistor jag använder. Jag brukar kunna lyssna 2-3 h ibland på en dag och då håller batteriet fin fint.

    Men nu anväder jag grooveshark som fungerar som spotify, fast det kostar bara 30 kr per mån.
     
  3. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    jag är ganska säker på att det funkar bra. jag kör spotify i min magic vilket är en betydligt "sämre" telefon än desire. batteriet förbrukas ju snabbare om du kör spotify eller annat som använder ljud eller internet, dock tycker jag inte att det är sååå farligt ändå. om jag lyssnar typ 3 timmar på en dag och pratar och smsar så räcker min magic iaf en dag. att den förstör mobilen tror jag inte alls! möjligtvis att ett dåligt minneskort blir slitet av mycket offline-sync eller något sådant men då ska det vara i särklass uselt!

    om datorn laggar ihop av spotify så har du garanterat ett annat fel som är betydligt värre. jag hade en kompis som tyckte just att hennes dator pajat för att hon hade spotify. det visade sig att hennes hårddisk hade 1,8 mb fritt och spotify försökte cacha musiken på det samtidigt som datorn försökte jobba järnet för att få lite utrymme. ingen bra kombo men definitivt inte spotifys fel...
     
  4. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack Exon flr Grooveshark tipset, lyssnar just nu via den.
    tyvärr så verkar det som om deras desktop spelare sprider VIRUS...vad vet jag men sökte lite och fann detta
    http://download.cnet.com/Grooveshark/3000-2141_4-10815043.html
    är detta ngt som bara drabbar PC's eller skall man vara orolig med Andriod oxå ?
     
  5. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  6. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  7. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Tack för informationen, jag gjorde lite sökningar i ämnet och det jag kom fram till är att de tydligen har haft problem med en del flash annonser som sprider virus på deras sida: listen.grooveshark.com. Annonserna ska tydligen ha utnyttjat någon säkerhetslucka i flash. Mer info om detta finns på

    http://getsatisfaction.com/grooveshark/topics/viruses_on_groovesshark
    http://forums.grooveshark.com/discussion/comment/176/#Comment_176

    Detta är postat i början på februari så förhoppningsvis ska det vara fixat och flash ska tydligen också ha kommit med någon säkerhetsuppdatering sedan dess, men huruvida den täckte hålet låter jag vara osagt.

    Troligen rör det sig om samma fenomen som du länkade till eftersom flera av "recensionerna" på cnets hemsida är ifrån början på februari. Och är det ett problem med flash så påverkar det inte android plattformarna, men det är klart att det känns oroväckande. Med dels syftar jag på hur de sköter händelserna enligt inlägg som återfinns på hemsidorna ovan men också bara beroende på att deras tjänst idag finns i en juridiskt gråzon.

    Problemet verkar bara ha påverkat windows användare som jag uppfattar det, därför gillar man Ubuntu. :). Sedan om man är VIP lyssnare så slipper man reklam och då borde man undvika dessa problem.

    Sedan ett tips till McChicken, om du tyckte att det var tjatigt med tre inägg i rad, du redigera det första istället för att posta ett nytt inlägg.
     
  8. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    grooveshark har jag testat sedan dag 1 , om den får betyget 2 får spotify 10 , de är inte ens i samma liga
    - spotify synkar även om du inte kör offline listor om man lyssnar på typ samma musik om och om , men synka är bäst det har inget med Spotify att göra utan du slipper 3g download vilket sparar batteri
    Jag kör Spotify och min Nexus drar inte mer batteri som märks. Desire har samma batteri det räcker GOTT för en hel dag lyssnande och lek , en liten USB kabel i fickan så behöver du aldrig tänka på batteri, nu för tiden finns datorer överallt och det är bara plugga in usbn och du har en laddare

    Vi är några studenter (fattiga) som köper Spotify premium för att det är så jävla bra både i mobilen och datorn och man sliper reklam!!
     
  9. goooogle

    goooogle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittade en intressant sida där man kan få Spotify Premium gratis om man svarar på några frågor. Har testat det, och fick ett mail med premiumkoden igår.
    Fungerar klockrent med Spotify i mobilen nu Klicka på länken nedan och var noga med att slutföra alla stegen så ska ni se att det funkar :)

    http://www.gratispremium.com
     
  10. pike

    pike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jävla pyramidfasoner, din referenskod och hela upplägget stinker:mad:
     
    Last edited: 8 apr 2010
  11. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja se en video, och höra kommentarer om, när en Desire kör Spotify samtidigt som man gör annat med telefonen - t ex surfar eller smsar. På min Galaxy låter jag helst bli att göra annat samtidigt som jag lyssnar på Spotify eftersom det går så segt då.
     
  12. Superchrist

    Superchrist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    betala direkt till spotify istället, det är helt klart värt det.
     
  13. shoo

    shoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag beställde spotify premium med en Desire från Telia. Kommar la kanske inte spela så mycket i mobilen men vill ha premiumkontot för hemmabruk. Tänkte köra respot eller vad den appen heter som gör mobilen till fjärrkontroll för spotify. Just nu använder jag spotify free och med en netbook som fjärris och är grymt nöjd med upplägget förutom att man vill ha 320kb samt ingen reklam plus en mindre fjärr. Tycker det lätt är värt de 99kr i månaden som tjänsten kostar och jag vill ju gärna att den fortsätter vara så bra så betalar glädeligen de pengarna det kostar.

    /Shoo
     
  14. Pigalle

    Pigalle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går det att ställa in om man vill lyssna i 320 eller 192 kbps på mobilen, utan att det påverkar kontoinställningarna på datorn? Har nämligen en ganska stor spellista som enkelt skulle fylla minneskortet i 320 kbps...
     
  15. shoo

    shoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmm såg nu att Telia plockat bort sitt erbjudande på med Spotify i sina mobiler. Går det inte att välja till det längre eller är det jag som missar nått. När jag beställde min Desire så valde jag med Spotify iallafall.

    Shoo
     
  16. gam

    gam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mobilklienten kör 160 kbit/s (q5), går inte att ändra.
     
  17. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag vet inte hur det är med Android-versionen men i senaste update för ipod/iphone så fick man någon sorts val mellan High quality och low bitrate. Jag vet inte om detta innebär 320kbit/s... står säkert på spotify.com nånstan.
     
  18. gam

    gam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Man har möjligheten att köra 96kbit/s (ist. för 160) i nya iphoneklienten.
     
  19. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    ok, då vet jag :)
     
  20. Pigalle

    Pigalle Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för svaren!