Spotify problem

Discussion in 'Galaxy S' started by ducken, Aug 13, 2010.

1. ducken

ducken Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag rootade min telefon härom dagen, lade in JM5 och lagfix. Innan hade jag JM2 utan lagfix och root.

Nu har jag stött på problem när jag ska spela Spotify i mobilen. Jag har version 0.4.05

Tidigare har jag kunnat köra mina playlists i offline-läge men det går inte nu.

När jag ska börja spela en låt så kommer det upp ett meddelande som säger: You cannot play this track over 2G (GPRS). Har inte 3G täckning hemma tyvärr men det har inte spelat någon roll på min tidigare FW, JM2.

När jag lyckats få igång någon låt nång gång så hakar den bara upp sig. Kanske spelar i två sekunder, sedan blir det tyst i tre sekunder och så spelar den två sekunder igen.

När jag därefter gått in under inställningar-program-tjänster som körs och därigenom stängt av Spotify så har låten fortsatt att spela hackigt, trots att jag stängt ner programmet??

Vad kan detta bero på, hur kan jag åtgärda det så det inte laggar i offline-läge?

Någon som har liknande problem?

2. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

3. ducken

MINA ENHETER

APN-inställningarna är inlagda och korrekta.

Har en mapp som heter spotify2 och där i ligger det en del filer och mappar. en fil heter offline.bnk t.ex.

Låtarna går igång ibland men oftast bara hackar om jag inte är ansluten till nätet via t.ex. wifi.

Hmm. något annat förslag?

4. grasfer

grasfer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Säker på att du har laddat ner dem då så du kan köra i offline mode? I så fall kan du väl kryssa i force offline under inställningarna så ska den inte koppla upp sig alls :)

5. ducken

MINA ENHETER

Nä jag är faktiskt inte hundra på att jag har laddat ner dem så jag ska kunna köra dem offline. Innan flashningen etc. så hade jag gjorde det men det är möjligt att jag måste göra det igen. Men jag hittar inte vart och hur jag gör det?? Finns ju en lite ikon som heter "local files", är det där alla låtar ska ligga om jag ska kunna spela dem offline?

Hur gör jag annars för att kunna spela låtarna offline?

6. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Offline låtar är INTE local files. Utan du loggar in ( helst med wifi ) sen klickar du på offline playlists markera sen vilka du vill ha som offline och sen på done. vänta medans de laddas ner.

Men om jag vore dig skulle jag gå in i settings o spotify och köra en reset där ...

7. ducken

MINA ENHETER

Tack jag ska testa det.

Nu hände det dock nåt när jag skulle logga in på spotify på mobilen. Det kom upp ett meddelande som ser ut som följer:

Memory card error

There appears to be something wrong with your memory card. Spotify is unable to continue.
    You can try to reformat the memory card (but you will lose all your data on it if you do), or replace it.

Men va fasen??? Vad kan ha hänt egentligen??? Nu blir jag ju lite nervös...

8. ducken

MINA ENHETER

Jaha, nu råkade jag radera hela min jäkla spotify playlist..Måttligt roligt...Provade i alla fall att lägga in lite nya låtar, föra över dem till mobilen och göra listan tillgänglig offline och nu verkar det funka som det ska. Problem solved, men X antal låtar fattigare. Men det var nog lika bra det så man får in lite nytt blod så att säga:)

9. grasfer

grasfer Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

haha, jadu, bra det funkar iaf, sen kan du ju alltid sno någons annans playlist, finns ju ett antal sidor med massor med bra playlists :)

10. ducken

MINA ENHETER

Ja det kan man ju fakt göra oxå så slipper man sitta och leta efter musik hela tiden. Tack för tipset:)