Tips: Spotify Stand-alone App Spotiwear

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av McChicken, 2 maj 2018.

  1. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vill rekommendera Spotiwear för de som vill kunna använda Spotify utan att ha med Telefonen tex vid Idrottande.
    DOCK fungerar detta bäst med en klocka som har eget (e)SIM kort annars måste man ju ha tillgång till WiFi
    Jag har en Huawei Watch 2 men SIM kort.
    Tror inte att det går att tanka ner Spellistor har inte testat ännu
    Det var lite strul vid uppstarten då kopplingen till Spotify inte ville funka direkt men supporten var skitsnabb och löste detta.
    Appen är en riktig energislukare 0.7% /Min = 42%/ timme så det är något man bara bör använda som ersättning tex när man är ute och löper.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.drewapps.spotiwear
    Jag har ingen inblandning med utvecklaren blev bara så jäkla glad att jag fick den Spotify stand-alone funktion jag en gång tiden hade men min Samsung Gear S ( den stora rektangulära som tyvärr inte funkar med min LG telefon )
     
    Last edited: 2 maj 2018
    Marmbrandt och bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är så konstigt egentligen då Google demade offline-stöd med Spotify när Android Wear 2.0 lanserades, men sedan dök det aldrig upp.

    Kul med ett alternativ! Om du får tillfälle att testa offlinesynk hade det varit intressant att höra om det fungerar eller ej.

    Använder just nu en Gear S3, men hade gärna återgått till Android Wear på grund av det bredare appstödet. Är bara beroende av just Spotify Offline-stödet.
     
  3. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tyvärr funkar inte Offline vad jag vet
    Alla dessa MEGA Bolag kör Fulspel med varandra Apple / Google / Samsung / Microsoft mfl kan dom blocka den andra från framgång så gör dom det. Spotify som själva inte är helt enkla att ha att göra ( jag har väntat på Hi-Res Audio liknande Tidal i åratal ) ägs delvis av Skivbolag som sitter på flera stolar så det är en jäkla soppa. Samsung + Spotify hade nog gärna sett att Offline funkade på Wear men då finns ju Google Music där Google äger Wear OS ... och sådär håller det på.
     
    bernard gillar detta.