spotify tappar kontakten med wifi när skärmen är avstängd

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Boten, 20 apr 2010.

1. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Keepwifi ändrar bara policy inställningen numera vad jag vet.
    Har ni prövat med en annan router för trådlösa? Det blev bättre för mig då.

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag har provat med både min egna hemma "Linksys" och på jobbet "Dlink". Samma problem.
    Testat runt lite och det gäller all kommunikation spotify gör.
    Gjorde en hard reset och körde bara in spotify, samma problem igen. Musik streamas och
    synken går så länge skärmen är på, stänger jag av den måste jag synka och streama
    vid 3g för att det skall hända något. Annars dör musiken och synken.

3. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Härjat runt lite med detta och även varit i kontakt med Spotify.
    Insåg igår att om jag stängde av det mobila internetet och bara körde wifi så fungerade
    det klockrent. Satte man igång mobile network igen så kom problemet tillbaka.
    Testade samma sak när jag stremade radio genom rix fm appen, och där fungerar det
    oavsett. Med andra ord ligger det någon bugg i spotify-appen som gör att när det känner
    av både mobile network och wifi så vägrar den fungera när telefonen är i viloläge.

Har meddelat Spotify mina upptäckter och de skulle kolla i sin app just på detta.

4. gummigutta

gummigutta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testat lite här hemma nu och jag har inga som helst problem att streama spotify.

5. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Och det är med mobil network och sedan wi-fi? Släck ner mobilen och synka ett
    album samtidigt som du spelar ett album som inte är valt för synkning?

För gör jag det så spelar den så långt som den hunnit buffra och sedan slutar den
    både spela och synka. Tänder man skärmen igen så är bakgrunden blå i spotify, men
    efter några sekunder blir det grön igen och den börjar åter buffra/spela samt synka.

Stänger jag dock av mobile network och kör endast wi-fi eller bara mobile network
    så fungerar det utmärkt. (hade gjort hard reset och inte installerat något mer än spotify
    när jag testade det).

6. abacuz

abacuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suck, någon borde rapportera detta till Spotify. Extremt irriterande är det!

7. abacuz

abacuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade detta på min N1, men eftersom jag är registrerad på Sweden3g nätverket (för jag har tele2) så resetas bara min 3g uppkoppling hela tiden. Jag blev tvungen att byta till IQ nätverket för att slippa göra om det flera gången.

Men det funkar ju nu... Verkar det som.
    Men ATT man ska behöva göra detta varje gång man vill synca med skärmen släkt är helt absurt.

8. donfuego

donfuego Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Många användare (inkl mig själv) har liknande problem även via 3G. Det verkar vara ett generellt problem med Desire.

I ett försök att samla alla med detta problem ber jag er läsa och posta i denna tråd:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14249