Spotify tar över BT-profilen

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by dragontrumpetare, Nov 20, 2010.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, kan inte hitta den gamla tråden som handlade om detta problem att SE egna inbyggda Mediascapeapp inte verka ha första tjing på BT-profilen när man använder Headset och dess play/pause, Next/Back och forward/Backward funktionen. Blev iallafall trött på detta problem för att fixa problemet behöva logga in på Spotify och stänga ner, för att få Mediascape att ta över kontakten.

Men sedan uppdateringen till 2.1 så har (tycker jag) problemet blivit om än värre. Nu måste man i princip testa denna funktionen inne i spotify, innan man stänger av appen, för att få igång profilerna i Mediascape. Andra problemet som jag märkt är, att mediascape verka tappa controllfunktionen efter ett antal låtar. Då måste man logga in på Spotify igen. Ja, man måste tyvärr logga in. Med 1.6 räckte det att starta appen och inte logga in. Jag hoppas verkligen att SONY ERICSSON faktiskt fixa detta problemet, annars måste man antingen sluta använda Mediascape och använda Spotify (eller den andra installerade spelaren, eftersom de flesta verka få första tjing på funktionen) eller ta bort appen helt. Vilket jag nu gjort, för denna bugg är så irriterande. NU funkar iallafall Mediascape som det ska.

Så man måste logga in på spotify för att kunna få igång BT-profilen i Mediascape.... så om man inte betalat 99kr denna månaden, så kan man inte logga in, och får helt enkelt inte igång BT-profilen.

Någon annan med detta problem fortfarande i mobilen, eller beror mitt problem på att jag på att jag unbrandat mobilen och typ via tricks fått igång funktioner som normalt sett inte är igång i 2.1 X10 som t ex JIT? Visst möjligt att SE släpper fix på detta nästa år, eller snart. Jag hoppas det iallafall.

2. teal

teal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Gå in under programinställningarna, tvigna fram avslutning av spotify (opm det går) sen rensar du cash och ser till att spotify bridge oc´kså är avslutat så fungerar det. Men detta är anledningen till att jag vägrar spotify..

3. Zoriux

Zoriux Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, det låter inte som om det är Se's fel utan spotifys fel. Med en dåligt kodad app.

4. dragontrumpetare

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Så om man stänger av spotify bridge så skulle spotify alltså släppa BT-profilen? Kan inte någon utveckla en app som man kan klicka på som widget för att lösa problemet... ha ha.

Visst i sig kanske det inte är SE-fel att det är så. Men nog tycker jag att alla musik och mediaappar verka ta över SE standard app. När jag testade 3Cube, samma sak där. Tvungen att stänga ner appen helt innan Mediascape återfick kontrollen. Har testat några andra också. Alla ger samma problematik. Så ärligt talat tror jag problemet ligger i koden i mediascape. SE borde nog göra att appen helt enkelt tar över, när man sätter på den.

Last edited: Nov 21, 2010
  5. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där är ett evigt problem med alla musikappar tycker jag. Har använt winamp ett tag men den tar över bt-knapparna helt så jag kan inte använda knapparna till spotify sen utan att gå in i winamps inställningar och säga att den inte ska styras från bt. Bah! Det enda jag har fått att funka hittills tillsammans med spotify är tunewiki och den funkar inte klockrent som musikspelare i övrigt, den hackar lite.

Jag vill att bt-knapparna fungerar med det program jag har IGÅNG, inte med de andra. Stänger jag de andra så ska inte forwardknappen på bt-headsetet starta dem.

6. dragontrumpetare

Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Precis, det är exakt så jag menar. Den app som jag kört igång just då, är den som skall ha förstatjing på headsetet

7. nioh

nioh Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, har samma problem med Winamp. Den tar över.

Och håller också med om att den mediaspelare man har igång är den som ska prioriteras först för headsetet.