Spotify via mobilen, till bilen :P

Diskussion i 'Tattoo' startad av Nova, 1 jun 2010.

  1. Nova

    Nova Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Tänkte fixa spotify premium så jag kan använda det i mobilen. Mest för att jag inte vill ha fler skivor i bilen, det ligger drösvis med skivor där och man tröttnar ju så fort på dom när man sitter i bilen mycket.

    Så jag tänkte alltså koppla mobilen till bilstereon via USB. Men via usb-utgången på mobilen så går det inte (stereon har inte stöd för det säger den, sen vet jag inte om mobilen kan skicka ljud via usb-utgången heller för den delen) finns det något annat sätt? Till exempel 2,5mm till USB?
    Jag själv har inte hittat någon sådan kabel men det kanske finns?
     
  2. Nova

    Nova Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eller finns det andra Android-telefoner som klarar skicka ljudet via USB-utgången?

    Får väl köpa en ny om det inte finns någon annan lösning, för det vore hemskt trevligt med Spotify i bilen :)
     
  3. farquado

    farquado Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    har du en analog aux ingång bak på bilstereon??
     
  4. spock

    spock Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns ju alltid så du kan köra ljudet från telefonen via radio. Inte det ultimata ljudet men det funkar
     
  5. Nova

    Nova Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jajamen, trodde inte att jag hade det. Så nu är det kopplat på det viset istället :)

    Nu är problemet att jag inte kan köpa spotify premium istället. Betalningen går inte igenom av någon anledning...
     
  6. Josasp

    Josasp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det finns ingen telefon som kan "skicka ljudet" via usb.
    Eftersom man inte kan skicka ljud via usb :P

    Du kan skicka ljud i form av data dvs att host enheten monterar klienten som et ljudkort, eller som en fil eller dataström.

    Men det finns inga mobila enheter som skickar ljud som en bitstream via usb och det finnt inte heller några enheter som tar emot ljudströmmar via usb.

    Vad en bilstereo gör är att den läser filerna på lagringmedia via usb och spelar upp de lokalt.

    En iPod för bilstereo är en helt annan femma, en iPod till billigare bilstereos agerar precis som vilket usblargringsmedia som helst medans stereos med "riktigt" iPod interface styr iPoden och tar emot ljudströmmen via interfacet.

    Bottom line:
    USB kan inte skicka ljud.
    USB kan bara skicka data.