Spotify!!

Diskussion i 'Applikationer' startad av johnAls, 28 maj 2009.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  2. Johan

    Johan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Sedan Spotify klargjorde att de inte ska blocka Despotifyanvändarna har jag betalat för tjänsten. Att de inte motarbetar gör dem till medarbetare, och det tycker jag är värt att stödja.

    Spotify i sin ädla bemärkelse är ju något av en kontroversiell dygd i musikindustrins dollarformade ögon. Och Despotify tar ju resan några mil längre ändå. Att Spotify vågar stå upp och mer eller mindre öppet säga att klienter som bygger på att deras protokoll reverseengineerats är ok, tycker jag att 99 kr är befogat.

    Men den dagen de drar sig ur, gör även mina pengar detsamma, och jag återgår till att använda en "hackad" Despotify som plockar bort reklamen på gratiskontot.

    Slutpladdrat... Vad jag tänkte säga var att... Eftersom jag redan betalar, bara väntar jag på att få en Androidversion att sätta tänderna i. :D
     
  3. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    kände inte till det där med deSpotify - helt klart beundransvärt av dem. Inte nog för att jag skall ge dem 99 kr/mån (jag är allergisk mot abonnemang - det är illa nog att tvingas ha ett abb till det mobila bredbandet) men det höjer dem onekligen i mina ögon.
     
  4. MaxH

    MaxH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  5. nas85

    nas85 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag hoppas att dom som betalar 99kr i månaden kan dra hem klienten till mobilen på något smidigt sätt. Som det ser ut nu är ju tre osv sugen på att ha något spec erbjudande eller liknande
     
  6. Thursday

    Thursday Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har mest tolkat det som att man kan få det med ett abonnemang, de kommer säkerligen inte spärra dem som redan betalar för fri trafik. Gör det själv, så jag hoppas verkligen inte det iaf, det skulle suga ganska hårt, och de skulle få höra ett och annat om det då... :mad:
     
  7. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    kanske är nån slags "få fri surf+spotify för X kr/månaden" deal.. och så får man dra ner en brandad spotify klient el dyl ;)

    men bandbredden kvittar väl egentligen, kan ju synka ner det via WIFI och sen köra offline mode i klienten (såvida det inte är ytterligare en sak som TRE/etc förhandlar sig till att tas bort).

    Får väl se vad som händer :)
     
  8. Dezent

    Dezent Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2009
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    Jag kommer nog iaf att testa premium i en månad när de släpper Android versionen, inte för att jag lyssnar mycket på musik men ändå värt att testa :P