Problem: Spräckt skärm med lång reptid

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av reefster, 24 jul 2012.

  1. reefster

    reefster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades med konststycket att spräcka skärmen i fickan. Satt å såg på tv med razrn i fram fickan när jag så skulle flytta på benet så small det till och resultatet blev en skärm som hade sprickor precis över hela.
    Förmodligen så lyckades jag vrida den på något sätt den inte tyckte om vilket orsakade det.
    Nåja jag bara att bita i det sura äpplet å lämna in den på Dialect där jag köpt den detta gjordes den 29/6 har fortfarande inte fått tillbaka den hur lång tid kan det ta?? Dom pratade om två veckor jo pytsan..
    Dom skickar den ju vidare å det är semester å allt men ändå???

    Någon som vet vad som gäller om jag nu får en med blödningar på då borde man väl kunna reklamera reparationen eller?? Jag var nämligen helt utan såna på orginal skärmen... Finns det nåt bra sätt att kolla det direkt i butiken?
     
  2. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Det finns väl inget annat bra sätt att kolla det på annat än packa upp, starta och okulärbesikta skärmen.
    Jag skulle tro att dialect skickar till anovo för rep och de brukar väl ha ca 2 veckors åtgärdstid. Normalt så är nog telefonen tillbaka inom 2 veckor men det kan nog ta upp till 4.
    Har du inte fått tillbaka den innan helgen skulle jag ha gått in på dialect och kollat upp det.

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  3. atd08001

    atd08001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kolla på serviceorden som du fick när du lämna in telefonen. Där har du servicenumret som du kan söka på http://www.anovo.se och se statusen på telefonen..
     
  4. reefster

    reefster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha jag har fortfarande inte fått min tele trots att det nu gått mer än 5veckor...
    Börjar bli skapligt less och det verkar omöjligt att få tag på någon som vet.
    På anovos hemsida så har inget hänt sedan den 11/7...
    Blivit lovad mer info imorgon bitti så då får vi se hur det går..
     
  5. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Trist. När min skärm sprack så tog det exakt en vecka innan jag fick tillbaka den.

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  6. atd08001

    atd08001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka min telefon från Anovo igår. Det tog 4 veckor och tre dagar. Gick till tele2 butiken och dom sa att dom skulle försöka sätta en prio på min reparation då det hade gått mer än fyra veckor. Så hör med butiken om dom kan ringa anovo vettja.
     
  7. reefster

    reefster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha efter 6 å en halv vecka fick jag så tillbaka telefonen.
    Det krävdes då 4tim laddning å en massa "reset" innan den startade men då gick den igång i allafall.
    Det enda som är nu är att nu är GPSn stedöd med gps test så kan jag ibland få kontakt med en satellit men det hjälper ju föga så tyvärr så måste den nog tillbaka på rep om ingen har nåt bra tips??
     
  8. Maverickgoose

    Maverickgoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Spräckte min skärm idag också, suck....
    Ska man vända sig till företaget man köpte telefonen från?
    Backup, görs, hur, behövs?

    Mobilen är köpt via mitt företag om det spelar någon roll (mao så kanske jag kan gå en annan väg som företagare?)
     
  9. th0d

    th0d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    När det kommer till backup är Titanium Backup det bästa alternativet. Om det behövs är upp till dig, du kanske vill spara appar, sms, inställningar etc. Nummer och annat är ju sparat via ditt googlekonto.

    Med tanke på att skärmen är spräckt faller det nog inte under någon garantiåtgärd, alltså bör det vara tämligen lönlöst att vända sig till återförsäljaren av telefonen. Du får nog vända dig direkt till Motorola. Ett alternativ är ju att inhandla ersättningsskärm via ebay eller liknande. Men det kommer förmodat bli dyrt oavsett. Kanske så dyrt att det är onödigt att reparera.

    Expansys säljer f.ö. refurbished/använda Razr/Razr Maxx för en billigare peng:
    Razr OG 2225:- exkl. frakt
    Razr Maxx 3195:- exkl. frakt

    Och nya lurar, lite dyrare:
    Razr (ny) 2727:- exkl. frakt
    Razr Vit (ny) 2895:- exkl. frakt.