Jag är inte helt övertygad om att den skulle ligga på henne. Det är inte helt klart att det är yttre åverkan (från henne) om skärmen monterats felaktigt. Nu misstänker jag att man byter stommen inkl. skärm eftersom att allt är limmat så det är nog väldigt svårt att göra fel.
Angående bucklan på bilen. Om firman rätar ut den på fel sätt (om man nu kan göra det) och bucklan återuppstår när solen ligger på (jag hittar bara på) så är det ju knappast kundens fel. Detsamma gäller ju också om skärmen har monterats fel och spricker under normal användning så är det självklart inte kundens fel där heller. Visst, då skulle ju alla med spräckt skärm kunna hävda att det bara blev så men här har mobilen varit inne på lagning för ett användarorsakat fel en gång och sedan har skärmen gått sönder ganska nära inpå bytet. Om vi också väljer att lita på att hon säger sanningen här så är det svårt att se att det skulle vara hennes fel och att hon ska behöva bevisa det. Nu förstår jag det som att mobilen har legat i en väska (men vi vet ju inte vad mer som låg tillsammans med mobilen) och inte i några tighta byxor som kan spräcka en skärm när man sätter sig ner.
Last edited: 11 sept 2012