Spräckt skärm

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av EricG, 24 apr 2016.

  1. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Tjena!
    Jag har en defekt mikrofon som inte tar upp ljud vid högtalarläge (mjukvara?).

    Spräckte precis skärmen. Om jag byter skärmen, är det något jag ska se till att få tillbaks (klistermärken etc.) för att dom inte ska se att jag öppnat telefonen om den ska in på lagning?

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
     
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Trist med en såpass ny lur som pajar!

    Du kan aldrig sätta ihop telefonen utan att de ser att du varit inne och rotat i den.

    Jag gissar att du vill göra detta för att kunna åberopa garantiärenden längre fram i tiden?

    Lättast för dig är väl ändå att ta den på någon försäkring och betala självrisken, då borde du få både skärm och mic fixad.
    Du har väl någon form av hemförsäkring?







    Ska du lyckas med att göra detta så måste du klara av det utan att lämna några märken alls på insidan, du måste få bort alla rester av den gamla fästtejpen, du måste få dit den nya sjukt bra.
    Du måste också ha näten som sitter för högtalaren och telefonhögtalaren, dessa kan man ta från den gamla, fast ska det se snyggt ut så får du köpa sådana också.
    Ska du köpa skärm så måste du se till att det är en OEM, det finns annars många icke original att köpa.
     
    EricG och jnsson gillar detta.