Problem: spricka i glaset

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av william6532, 31 jan 2017.

  1. william6532

    william6532 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Visst, är sprickan ytlig så kan det räcka MEN som de själva skriver:
    "Note:The item is the only outer glass lens, which means it is without any function of digitizer or display. and only glass replacement is a professional job, and special tools are required, too. By the way, digitizer and lcd are bonded together, so both separating them and gluing them together are difficult job. Please sure you can do it before order."

    Med det vill jag säga att byta yttre glaset är inget som man som glad amatör gör själv, limmet sitter ordentligt. Har provat själv några gånger på trasiga displayer och har lyckats separera glaset men då har lcd:n tagit skada av värmen... och skulle man lyckas så måste man fortfarande få dit det nya glaset... Finns ett gäng video:s på Youtube som visar hur man gör - vad som inte visas är hur länge man måste värma innan limmet mjuknar och att stå där med varmluftspistolen vetande att lcd inte tål hur mycket värme som helst är inte bra för nerverna.
    Som jag ser det finns det bara två alternativ (lämna in för glasbyte är gissningsvis väldigt dyrt):
    1. byt hela skärmen
    2. sätt på ett glasskydd och lev med sprickan
    Lycka till!