Problem: Spricka i skärmen (4000:- att byta)

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av foffen, 12 apr 2016.

  1. foffen

    foffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Så, upptäckte nu att jag har en spricka i skärmen som jag garanterat inte hade för nån timme sedan när jag satte mig i bilen!? Helt sinnes, jag har haft den en knapp månad och jag har aldrig tappat den och haft skal på den hela tiden typ. Ligger som ett hårstrå från nedre vänstra hörnet till upp runt och över högtalaren i mitten högst upp.

    Jag visste att jag hatade den här mobilen och nu vet jag det ännu mer, har haft S2, S3, note 2 och note 3 m.fl. De senaste åren och aldrig spräckt en skärm innan. J*vla samsung, kunde de inte bara ha släppt note 5 i Sverige!?
    :cry::eek::ehm:

    Ingen som har hört nåt om problem med s7 edge glaset? Helt tomt på Google om det... Garanti att väl bara att glömma?
     
  2. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Tydligen har du utsatt telefonen för något, man behöver ju inte tappa den för att det ska bli en spricka i skärmen. Än hur det är så är det tjatigt när saker går sönder. Jag har har haft alla samsung flaggskepp både s och note och har aldrig lyckats förstöra en enda skärm. Om du har hemförsäkring testa ta det på den.
     
    Ilerstam gillar detta.
  3. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    *Knock on wood* har aldrig heller lyckats spräcka någon skärm och haft typ alla telefoner som finns ifrån android till iphone, så kan inte påstå att det är Samsung fel. Som ovan säger du måste ha utsatt telefonen för tryck eller liknande.
     
  4. foffen

    foffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja att något har hänt att ju uppenbart, men i relation till alla andra telefoner så har de klarat t.ex. trycket av att stiga i och ur bilen eller köra, denna verkar uppenbarligen vara känsligare. Att gå in och ur en bil ock köra bil med mobilen i fickan måste ju falla inom ramen för normalt bruk. :/

    Framtiden får visa om jag bara haft otur eller om det ligger några problem i designen/tillverkningen.
     
  5. oldpeer

    oldpeer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2015
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Att sitta ner med en 5.5"-telefon (gjord i glas och metall) i fickan är nog inte direkt så att det faller in under "normalt bruk". Jag tar alltid ut telefonen ur fickan på jeansen när jag ska sätta mig ner - just för att undvika onormalt tryck som kan uppstå beroende på hur man sitter och telefonen hamnar.
     
    tigerstrom gillar detta.
  6. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Tror du haft otur, för misshandlar mina mobiler rätt bra med att ha dom i fickor och ryggor..
    Och då även som tex min hoj rygga där det ligger tight.. och min har inte ett fel än så länge.
    Skulle faktiskt själv säga att s7 edge håller riktigt bra, kör inget skydd förutom DBrand och min har även dragit i backen ett gäng gånger av normalt slarv och även en del hårt användande på hojarna.

    Send from my Great Galaxy S7 Edge!!
     
    foffen gillar detta.
  7. foffen

    foffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja det kan man kalla otur, 4000:- får jag betala för bytet.
     
  8. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Du har väl ``drulle´´ hemförsäkring? 1500 spänn i självrisk hos de flesta bolag på lösöre..
     
  9. foffen

    foffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har alltid haft telefonen i fickan i alla år och det har inte varit problem med varken t.ex.note 2 och note 3 som båda är större.

    Köpte den på firma så nej tyvärr.

    Skärmen bör inte spricka av att ligga i fickan när man kör bil enligt min åsikt och det är dyrt att laga den är det jag vill ha sagt med denna tråd, jag kan mycket väl haft otur och det kan vara ett udda fel på just mitt ex men det kan vara att bra att dokumentera utifall fler skulle råka ut för nått liknande.
     
    Last edited: 14 apr 2016
  10. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Alltså HEMförsäkring, har du inte det? Om du har sk drulle eller Allrisk som det ofta kallas så täcker hemförsäkringen skadad elektronik mm. Jag kollade själv upp detta med mitt försäkringsbolag innan jag skaffade min lur just pga att den är så dyr.

    Edit: Eller mena du att du köpte telefonen via ditt företag? Läste lite fort.

    Skickat från min S7 edge
     
  11. foffen

    foffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Japp till företaget, men som du säger så borde inte privatpersoner drabbas lika hårt men det kan vara värt att veta för s7 edge ägare är allt jag ville ha sagt med detta. Det verkar finnas billigare alternativ att fixa den men då kan de inte garantera att den att vattentät efteråt.
     
    snej81 gillar detta.
  12. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Förstod efter jag svarat hur du menade, läste för fort. Tråkigt hur som helst..

    Skickat från min S7 edge
     
    foffen gillar detta.
  13. Joche

    Joche Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    iPhone 12
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9+
    Jag har just lyckats krossa hela framsidesglaset på min s7 edge efter ett fall på ca 10 centimeter. Det har jag aldrig lyckats med på någon tidigare telefon jag haft. Bara hoppas att försäkringsbolaget tänker vara snällt. Men lite segt är det ju med en telefon man kört knappt två veckor.
     
  14. Droid119

    Droid119 Guest

    Du kan fortfarande ta den på din hemförsäkring, beroende på försäkringsföretag.
     
  15. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Du har ju skrivit att du tappat din z2 så glaset sprack, fast det var ju från 20cm såg jag, det är bra att ha bra ögonmått.

    Kul att läsa att vissa blir förvånad att glas kan gå sönder på en ny telefon.

    Spelar ingen roll vilket glas dom sätter på mobilerna det kommer alltid kunna gå sönder på något sätt, allt handlar om hur telefonen landar när man tappar den och underlag, men mest handlar det om tur eller otur. Jag har tappat en galaxy s4 från midjan rakt ner i ett betong golv utan att skärmen sprack.
     
    Last edited: 16 apr 2016
  16. nsuhtc

    nsuhtc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Gold

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge Gold
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 3
    Min bror fick en spricka på sin S4, han hade bara haft den i fickan och inte stött mot något, var en jävla process för att få den bytt mot garanti, men till slut så gav dom vika och bytte display gratis.. förbannat mysko.
     
  17. Huevo

    Huevo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ni som har skickat in era telefoner på reparation pga trasig display, har ni fått tillbaka dem?
     
  18. oldpeer

    oldpeer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2015
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Nej. De valde att behålla telefonen och jag fick köpa en ny till självkostnadspris.
     
  19. Huevo

    Huevo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hmm. min har varit inne i snart 3 veckor, funderar på att kräva en ny istället då eftersom verkstaden aldrig får in delarna
     
  20. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Då gick luren i backen från midjehöjd idag :( Krossad display men går att använda tack och lov. Känner dock splitter. En fråga till er som har bytt display, blåser de om hela luren samtidigt eller kan man köra vidare direkt efter bytet? De har ju Samsung Servicecenter i Göteborg. Hade varit smidigt att få allt fixat på en halvtimme tänker jag!