SR-player strular??

Diskussion i 'Frågor och support' startad av jalipur123, 23 mar 2010.

1. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Tycker det är otroligt bra att srplayer appen har utvecklats men jag har lite frågor till er andra som använder den.

VÄLDIGT ofta när jag ska starta den så kan jag försöka typ 5-10 gånger innan jag lyckas få den till att buffra till 100%
    oftast buffrar den 15-30% sen startar den att sända programmet i en sekund och sen försöker den att buffra igen men fastnar.
    Detta händer även ofta när jag tillexempel redan lyssnar på radion och får ett samtal, när samtalet är över så börjar den att sända i en sekund, blir tyst, sänder en sekund, blir tyst o.s.v och fastnar ibland.
    Det enda jag har märkt funkar mot detta är att starta om hela mobilen vilket är väldigt frustrerande, men då funkar den direkt och buffrar alla 100% .

Jag äger en samSUG galaxy i7500 för övrigt.

Lägger denna post i samSUG forumet oxå för att se om det är i7500 specifikt problem.

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag har försökt hitta någon förklaring på detta problemet som endel har och skrev även i tråden för spelaren att användare skulle ge feedback ifall de hade problemet men det var ingen som skrev något :(

Bra att du tar upp frågan igen så kanske vi kan hitta någon förklaring om var/när/hur det händer och ifall det är kopplat till vissa mobiler , operatörer, inställningar m.m. Detta är ett problem jag vill lösa men som jag behöver ER hjälp för att hitta då jag väldigt sällan har problem med att den buffrar om.

Ifall personer med problemet att den behöver buffra om väldigt mycket kunde svara på följande frågor så vore det väldigt bra:

• Vilken mobil har du?
    • Vilken ROM?
    • Operatör?
    • Vilken datahastighet har du när den håller på så Turbo 3G/3G eller G?
    • Händer det då man strömmar Pod och/eller Live?
    • Både via WLAN och 3G (inte att förväxla med de som inte får det att fungera alls med WLAN pga avsaknad av konfiguration av sin router)
    • Ger dig ditt abonnemang tillgång till Turbo 3G?

Jag har fått beteendet vid ett tillfälle och det var när jag var på en plats där jag hade bra teckning men där telefonen hade stora problem med att få stabil Turbo 3G och istället hoppade mellan 3,3G och Turbo 3G.