Ställa in Exchange ActiveSync för Gmail?

Diskussion i 'Legend' startad av Toube, 25 apr 2010.

  1. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan.

    Haft min Legend i typ 4 dagar nu och vill ställa in så jag kör min gmail genom exchange ActiveSync ist för Gmail-klienten då den som jag förstått det syncar alldeles för ofta och slukar batteri.

    Har iaf försökt men det blir hela tiden nå error..

    Så här ställer jag in

    Epost: Min gmailadress.
    Serveradress: m.google.com
    Domän: google
    Andvändarnamn: skriver min gmail utan @gmail.com
    Lösenord: mitt lösen till gmail.

    SSL kryteringen på.

    Bockar sen i endast E-post då jag inte vet vad det ger med kontakter osv..

    Trycker sen avsluta inställning och då kommer detta upp: Fel. Det gick inte att skapa konto. Försök igen senare.

    Testat hur många ggr som helst så vad gör jag fel? Den här appen låg som sagt redan i min legend då jag köpte den så finns det nån annan som folk menar då dom pratar om exchange lr?

    Mvh Tobias
     
  2. mt69298

    mt69298 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Toube

    Toube Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 26 apr 2010
  4. pops

    pops Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus Two
    Hej.

    Får inte riktigt till det på tjejens legend. Den tar emot mail som den ska, men det går inte att skicka. Får upp "ogiltig emailadress". Dock går det att skicka genom gmail appen. Någon som har en idé om vad som är fel.
     
  5. Benost

    Benost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pops, testa att ta bort Proxyn o porten i APN menyn.. verkar som att det är ngn app man laddar ner som inte tycker om proxyn, min funkade ett tag men efter jag haft den ett par veckor så slutade det, tog bort proxyn o vips... har ett par kompisar som har samma fel. Vet dock inte vilken app det är, har inte orkat testa..
     
  6. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Jag blir tokig på det här. Har testat en massa gånger och följt iphone guiden.
    Gjort exakt samma inställningar som ni nämner ovan (inte proxy lösningen) men den säger "Det gick inte att autentisera. Verifiera användarnamn och/eller lösenord"

    Har skrivit om dessa flera gånger men det funkar inte.

    Skall detta funka på ett vanligt gmail konto?

    Någon som har något tips?
     
  7. pops

    pops Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus Two
    Har inte testat att ändra i hennes lur än, men kollade värdena i proxyn och porten.

    De var identiska med dem i min desire, och där fungerar det som det ska.
     
  8. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag antar att du har testat att skippa den manuella varianten och istället låtit e-mailklienten sköta det själv automagiskt genom att bara ange mailadress och lösenord vid val av nytt konto? Jag gjorde i alla fall så när jag testade att köra gmail via mailklienten på min Hero förut och det fungerade utmärkt.
     
  9. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    varför köra exchange sync? gmail appen och htc egna epost klient funkar ju jättebra för mig med gmail. trodde det bara gick ha ett outlook konto typ till exchange då jag förknippar det med microsoft men dså kanske inte är fallet? jag har en skolmail jag skulle vilja få in från outlook men ja fattar inte hur ja ska göra
     
  10. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Jag får ingen ordning på gmail via activesync. Skall detta verkligen funka med "vanligt" gmail eller krävs gmail apps konto?

    Jag vill i alla fall testa HTC's e-post program med gmail för det skall klara att markera och kopiera text ifrån det. Sedan har jag fått för mig att det kanske hanterar bilagor bättre men det vet jag inte egentligen. Men vill som sagt testa.