Ställa in färgerna i kalendern

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Spooky, 27 maj 2010.

1. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Hej.
    Använder Google Kalendern och synkar med den vanliga kalendern i Desire. Har dessutom flera olika kalendrar (ex jobb, privat osv). Allt fungerar fint, men:

När Google uppdaterade webb-kalendern i förra veckan så ändrade jag färgerna på de olika kalendrarna på webben. När jag sedan synkade så blev alla kalendrar i mobilen rosa. Detta oavsett vilken färg motsvarande kalender har på webben.

Har försökt ändra färg på webben och synkat på nytt, men färgerna i mobilens kalender förblir ändå rosa.

Hur gör jag för att åter få samma färger i mobilen som på webben?

2. have.heart

have.heart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Jag har haft samma problem, inte till en början, men när jag ändrade mina färger igår så blev hälften röda helt plötsligt.

Jag fann följande lösning: Det verkar som mobilen inte kan hantera alla nyanser av färgerna i paletten på Google kalendern (det funkade förut). T ex blev min gröna kalender röd i mobilen.

Jag fortsatte dock att ändra den gröna mellan alla gröna nyanser som finns i Google kalendern och uppdaterade i mobilen mellan varje, tillslut fanns en grön nyans som den såg som grön. Sen upprepade jag det med alla de andra färgerna på mina olika kalendrar och det funkade prima! Lycka till!

Last edited: 27 maj 2010
  3. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Tack, bara till att pröva på då.

*thumbs up*