Ställa in språk och få rättstavning

Diskussion i 'Allmänt' startad av muSPK, 5 nov 2016.

  1. muSPK

    muSPK Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej Swedroid!
    Blir snart tokig på min mobil, problemet med min nya telefon är att jag måste skriva varje ord för hand, i min förra telefon hade jag rättstavning, så om man skrev ett ord så fick man förslag på vilket ord det var, så man slapp skriva ut hela ordet.
    Har testat alla möjliga inställningar och ställt in telefonen på svenska, men inget verkar funka.

    Finns det någon app man kan ladda hem som löser det här? Eller är det bara någon simpel inställning i android?
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Det beror på tangentbordet. De flesta tangentbord idag erbjuder någon form av rättstavning, men detta går att stänga av i tangentbordets inställningar så dubbelkolla att du inte råkat göra det. Dessa inställningar kan också vara oberoende av språket i telefonen. Jag har tex engelska som språk i telefonen men har svenska på tangentbordet.

    Om tangentbordet du använder inte erbjuder rättstavning kan du ladda ned ett annat, tex Swiftkey eller Fleksy :)
     
    e7andy gillar detta.
  3. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag hade samma problem med OmniROM som jag testade häromdagen. Det enda alternativet jag hittade var att sätta upp en egen utvecklingsmiljö med Androids SDK och kompilera källkoden själv med stöd för Svensk rättstavning.