Ställa in tid (sekunder) manuellt

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Neo, 4 jan 2011.

  1. Neo

    Neo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Finns det något sätt att ställa in tiden mer exakt, manuellt på min X10 mini pro? Ställer jag klockan och trycker "ställ in", så påverkar inte det sekunderna. Vill kunna ställa klockan mer exakt för att meddelanden i Google talk inte skall komma i fel ordning.
     
  2. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    jag tror du kan synca klockan mot en webbserver (rootad, dock om jag ej minns fel)
    vet ingentng om deetta men testa att sök ..
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Om den är rootade så är nyckelordet "ntp", network time protocol. Sök på det i market så finns det ett par som klarar att ställa klockan rätt.

    Annars: är det inte så att den börjar räkna sekunderna från noll när du klicka på set? Då är det ju bara att passa ihop det.
     
  4. Neo

    Neo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Grejen är just den att sekunderna inte påverkas när jag trycker "set/ställ in". De tickar på som de gjorde innan. Ställer jag klockan på tex 19:10, kan den några sekunder senare slå om till 19:11, då sekunderna inte påverkats av min ändring.

    Är ju illa om man skall behöva roota telefonen bara för att ställa in klockan rätt :mad:
     
  5. shining187

    shining187 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem med min mini pro. Sekunderna nollställs inte om man ställer in klockan typ 18.00 utan sekunderna tickar vidare. Sen när det är 18.01 på datorn kan det vara 18.02 på mobilen. Även om jag ställde in 18.00 prick. Sjukt jävla dåligt..