Stänga av startljud på tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av ObEk@, 18 jan 2011.

  1. ObEk@

    ObEk@ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske finns det redan en tråd för detta, men lyckades inte hitta den isf.

    Är det någon som vet hur man stänger av startljudet på htc tattoo, alltså det ljud som låter löjligt högt när HTC loggan syns. Börja tycka det ljudet är lite väl drygt

    Tack
     
  2. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det verkar inte finnas någon lösning på att stänga av ljudet, tyvärr. Varit uppe många gånger. Hittade något på xda-forumet att man kunde byta logga och ljudet men har inte testat det o hittade inte tråden nu .
    Telefonen måste vara rootad för att komma åt filerna. Ska kolla det o återkommer.

    Edit : Länk till hur du roota https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=26699 kan rekommendera det men på egen risk :-)
     
    Last edited: 18 jan 2011
    ObEk@ gillar detta.
  3. Maarkus

    Maarkus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sätt telefonen i tyst läge innan du stänger av den.
     
  4. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vad jag vet så fungerar inte detta. Har inte stock-ROM längre, men minns inte att det går att bara stänga av ljudet innan man stänger ner. Konstigt, men så är det. Tattoo är inställd på att pipa till när den startar no matter what.
     
  5. Mehe

    Mehe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    yepp går inte att ändra utan root :)
     
  6. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har du lyckats ändra på det?
    Har försökt lite men kommer inte åt att ändra filerna även att jag har en rootad telefon. Har inte testat att byta ut mp3 filen med ljudet än.
     
  7. windmark

    windmark Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Med en rootad telefon kan du däremot flasha in en ny custom rom där de flesta har tagit bort att telefonen låter när den startar :) Var det första jag gjorde när jag rootade i alla fall! Så otroligt störande om telefonen startade om sig (vilket den ofta gjorde för mig på 1.6 och aldrig nu) på en lektion och började låta..
     
  8. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Precis, finns massor av väl fungerande 1.6 rom som plockat bort alla störiga detaljer och lagt till lite annat fint, så det är bara att flasha. Jag föredrar ju 2.2 men då blir man av med kamera, FM-radio och sense (CM) eller kamera, FM-radio och BT audio (2.2 Sense). Men det kan jag leva med.