Stänga av telefonen?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Kaveh, 24 apr 2010.

1. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hm, även jag har problem med att det tar fantastiskt lång tid att stänga av, allt från 4 min till som inatt hela natten, dvs den stod fortarande och tuggade när jag vaknade. HTC måste väl kunna få ordning på detta!? Och innan dess är väl det minsta man kan begära en förklaring varför det blir så här. Det är ju annars en fullkomligt underbar lur, den bästa jag haft!
    Hoppas på det bästa! / Meto

2. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

HTC tillfrågade

Hej :), jag skickade detta till HTC idag:

"Hej
    Jag har sedan några veckor en Desire som jag är strålande nöjd med. Ett stort problem dock är att telefonen inte vill stänga av sig. Jag gör precis som man ska och telefonen meddelar "stänger av" men inget mer händer, den kan stå så hela natten utan förändring. Detta ämne diskuteras flitigt på det stora Desireforumet på Swedroid och det är många som börjar bli irriterade över detta fel. Jag antar också att HTC inte kan ha undgått att få information om problemet. Det jag nu vill ha hjälp med är naturligtvis en lösning på problemet men fram till dess gärna en förklaring varför den beter sig så. Läs gärna på forumet för att se vad som redan har provats utan resultat.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=10151
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9459"

3. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag fick till svar från HTC-supporten att jag skulle prova med att rensa alla programs cache, och om det inte hjälpte att göra en fabriksåterställning. (Tänk bara på att vid fabriksåterställning först göra en backup.) För mig hjälpte det att rensa programmens cache. Nu får vi hoppas att det kommer någon uppdatering så att man inte ska behöva göra detta.
    Trevlig och snabb support var det också, fick svar efter endast någon timme - på en lördag!

Mvh / Meto

4. foggy

foggy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla Desire användare! ...och ni andra med för den delen ;)
    Jag har samma problem.
    Ibland tar det ett par sekunder, ibland timmar. Den vill bara inte stänga av sig.
    Gjorde fabriksåterställningar för en vecka sedan. Det hjälpte bara tillfälligt.

Jag har även problem med att samtal bryts med jämna mellanrum.
    Jag har Telia och har skaffat ett helt nytt SIM-kort bara för att utesluta det.
    Visst... ibland kan jag ha samtal i en timme eller två utan att det bryts, så visst kan det vara nätet ibland som gör att det bryts.
    MEN:
    Idag pratade jag med en kompis och samtalet bröts tvärt. Efter det kunde jag inte ringa upp honom. Inte på någon av hans mobiler. Kunde inte ringa någon över huvud taget.
    Så valde jag att starta om telefonen. Och givetvis fastnade den och stod och tuggade under avstängningen så att jag fick dra batteriet efter 40 minuter (!!!).
    Efter omstarten gick det att ringa igen. Jag provade även att stänga av telefonen igen. Nu tog det bara ett par sekunder. Så det är något som spökar.

Jag undrar, är det fler som har problem med att samtal bryts på liknande sätt?
    Kan det ha med någon widget att göra? Kan det rentav ha ett samband med vad som nu orsakar att telefonen inte går att stänga av??

5. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

6. ekon

ekon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min telefon lider också av detta skitproblem. Testade att rensa cacheminnet på alla apps men det gjorde inte det minsta skillnad, tar fortfarande sjukt lång tid innan telefonen stänger av sig, om den överhuvudtaget gör det.

:mad:

7. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

testade nu och det tog 9 sek innan den stängde av sig och 13 sek innan den satte på sig så jag är nöjd :)

8. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Det hände mig ett par gånger . Tog runt 14 min.

Dock var detta avhjälpt efter fw-update . :s

9. ekon

ekon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan ju då även påpeka att jag har senaste FW. Påtalade även detta för en HTC-representant på en mässa för ett tag sedan. Han kände inte alls till problemet sa han och tog upp sin Desire och stängde av den, tog bara några sekunder. Fanns även en till Desire där som var för utställning. Även den gick tokfort att stänga av. Detta var även innan senaste FW var släppt.

10. widde

widde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Extremt irriterande. Går ju fan inte stänga av mobilen utan att dra batteriet.. Får väl ta och gör en HR och hoppas på att det gör skillnad. Likaså tycker jag telefonsamtal bryts irriterande ofta, jämfört med tidigare telefoner.. Tycker också telefonen är rätt kass på mottagning av 3G.. Den hoppar väldigt gärna ner till GSM..

11. Zyrlex

Zyrlex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta Problem har jag också, dock verkar det förvärras på telefonen när den varit igång över 150 timmar. jag har prövat en HR utan resultat och jag har inte många appar installerade. sen ett problem som har kommit är att när jag ringer och signalerna går fram så fortsätter det att ringa efter personen i sig svarat, mycket störigt.

12. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Min stänger av sig efter ett par sekunder. Har alltid gjort.

Installerade applikationer/spel/verktyg = 9

1. Filmtipset
    2. Scandinavian keyboard och språk
    3. Google skymap
    4. Gmailapp
    5. Google maps
    6. TrueCaller
    7. Saldo
    8. SDrescan
    9. SMSbackup

och Vignette hittade jag också. 10 applikationer.

Kan det ha med era applikationer att göra?

Last edited: 18 jul 2010
  13. Zyrlex

Zyrlex Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan vara apparna. Det som jag glömde säga innan var att min kan stängas av relativt snabbt, det är när jag kommer upp i timmar ca 120-150 som den börjar bråka.
    Kan vara minneskortet som någon annan påpekade