Stör mig på att man får upp den varningsruta om att hög volym kan skada ens hörsel när man höjer volymen på telefonen. Det finns ingen man bocka i heller för att inte få upp den igen. Men finns det nåt sätt att ta bort den ändå?
Ta bort den helt kräver root och en del trixande, men man kan få Tasker+Autoinput eller Automate https://play.google.com/store/apps/details?id=com.llamalab.automate att automatiskt klicka på Ok när rutan kommer upp. Själv använder jag Tasker+Autoinput som då skruvar upp volymen till max och klickar Ok på rutan, när jag ansluter till bilstereon. Automate är lite enklare och gratis och har redan allt i sig som behövs för just detta. Det finns även färdiga profiler i automate som användare gjort och där finns bl.a en profil som startar en musikspelare (pandora tror jag) och sen klickar OK i varningsrutan, den kan man ta hem så ser man hur det ska göras, eller bara sno den
Misstänkte att det krävde root. Men tack så mycket för detta tips..Irriterar mig så sjukt mycket på den rutan alltså. Kan du förklara lite hur du har gjort.
Ser att jag var nog lite otydlig, om man använder tasker eller automate behövs inte root, rutan dyker upp, men stängs efter typ 1/10sek
Så här: View: https://www.reddit.com/r/GalaxyS6/comments/3gtts0/combating_the_pesky_high_volume_warning_with/ finns givetvis andra sätt oxo
@m3rso Det är nog bättre att ställa frågorna i forumet, än som pm, så kan andra oxo komma med bra förslag och idéer Men jag gjorde i alla fall som texten ovan beskriver och sen ändrade så att det passade mina behov. Tror det är bättre att knappa in det än att importera koden, eftersom man använder Autoinput för att läsa på skärmen och sen klicka på ok, kan det nog bero på vilken mobil/mjukvara man har för hur den ska göra det på ett bra sätt och det kan behöva anpassas för att passa just din mobil.
Tänkte bara så jag fattar rätt först och sen skulle ja posta lösningen . En dum fråga vad är >? Så som jag fattar det så ska du skriva detta i Autoinput och ha det som ett plugin i tasker?
Det är html kod för nåt specialtecken, gissningsvis en pil, det blir så när man kopierar in text från en websida, bortse från det. Du ska klicka på de menyalternativ som beskrivs, altså klicka på Profil, sen Event i den menyn, osv. Eftersom du redan använder Tasker tänkte jag att du var med på snusket Det finns annars bra guider för hur man gör saker i Tasker, det är lite knepigt och jag glömmer av hur man gör mellan varven men tar man sig bara tid att läsa igenom manualen så brukar det gå bra. Men du kanske mest bara vill ha bort rutan och är inte sugen att lära dej tasker?
Jag är inte alls vass på tasker. Kan göra simplare grejer, men ska testa mig på det så får vi se hur de går
Hur gjorde man utan tasker om Anndroiden är rootad? Sökte på "Disable Music Volume Warning" i affären men fick en bunt med volymappar men troligen ingen som kickar ur volymvarningen.
Det finns en Xposed modul som fixar det, i alla fall på Samsung lurar med lollipop, vet inte om det fortfarande funkar på nyare os eller andra lurar.