Problem: Stänger av när man ska fota/filma

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av Heleg, 22 maj 2017.

  1. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Är jäkligt nöjd med min Note 4 efter de uppdateringar som kommit, lite taskig batteritid men jag råkar ut för en sjuk grej, om batteriet är omkring 50% eller lägre så går det inte att använda kameran, mobilen stängs sonika av (sätter jag då i laddaren så visas rätt procent, dvs knappt 50%), annars brukar den stängas av först när batteriet kommer neråt 10% så det är knappast batteriet som orsakar avstängningen.

    Någon annan med liknande erfarenheter?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter väldigt märkligt. Kanske något problem med batteriet ändå. Kameran drar rätt mycket must, så om batteriet inte kan leverera nog med kraft kan det förklara varför telefonen lägger av.

    Kanske kan vara idé att testa byta batteri?
     
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Suck, är redan inne på fjärde batteriet (men det är nog det som rullat på längst, det föregående höll bara någon månad men då fick jag nytt på garanti från företaget som sålde det).
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Bytte batteri, den här gången till en pirat men inte gjorde det någon skillnad på kameran...

    En skum grej med det nya batteriet är att jag får bara upp det till 100% laddning om den sitter på snabbladdaren och skärmen är avstängd (jag brukar endast använda snabbladdare dagtid för att skona batteriet lite och då är sällan skärmen av någon längre tid...)
     
  5. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER


    Jag har samma problem. Har fyra stycken batterier som jag skiftar mellan. Laddar dessa på en bordsladdare.

    Jag trodde problemet berodde på att jag kör Custom Rom. Håller just nu på att flasha in original Samsung ROM (Nordic). Får se om problemet kvarstår efter det ...
     
  6. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Gissar att kameran kräver lite högre spänning än vad batteriet, när det inte längre är nytt, orkar leverera.

    Jag har i stort sett slutat att försöka ta bilder med mobilen men jag glömmer oftast att ta med mig kameran så det blir sällan några bilder tagna...