Stänger av sig

Diskussion i 'Desire Z' startad av maxzat, 27 feb 2011.

  1. maxzat

    maxzat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2 ggr på ca 2 veckor har min HTC DZ stängt av sig, någon som har samma fenomen eller allra helst en förklaring.

    Dom kanske mest troliga bovarna torde vara juice defender eller advanced task killer, ingen av dom skulle jag vilja vara utan.
    Batteriet var nu sist på drygt 70% och förra gången något liknande.

    Någon med erfarenheter eller ideer?
     
    Last edited: 27 feb 2011
  2. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    dessa 2 appar som du har advanced task killer och juice defender är riktigt onödiga, android tar handom systemet själv de behöver inte 3:e parts program för att stänga/döda apps. prova ta bort dessa apps och se om de blir förbättring, om du vägrar så får du leva med att din mobil stänger sig då och då.
     
  3. maxzat

    maxzat Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kanske onödigt, men...
    Ända sedan android 1.6 har jag "hört" att man inte behöver liknande program då android själv tar hand om detta.
    Ända sedan android 1.6 har jag "hört" att nästa version av android kommer att bättre ta hand om att döda bakgrundsprogram som inte använts på ett tag.

    Senast i detta forum har jag läst att 2.3 ska göra samma, alltså göra detta bättre.

    Detta plus mina egna erfarenheter gör att jag vill hålla fast vid dessa appar. Innan jag installerade juice defender hade jag en maximal batteritid på 12 timmar, nu efteråt har jag åtminstonde 20. Då har jag räknat bort tiden på natten då den är i flygplansläge.

    Det kan hända att dessa appar verkligen inte gör något (bra), men det känns bra :)
     
  4. Me.B

    Me.B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jucie defender är ingen task killer. Juice defender sparar batteri genom att inaktivera 3g/wifi när det inte behövs.