Diskussion: Stand alone klockor med GPS?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av henke2, 28 maj 2015.

  1. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Vad finns det för stand alone lösningar som har GPS och pulsmätare? Behöver nödvändigtvis inte vara 3G/4G men den skall klara sig utan telefonen på löprundan.

    En dedikerad träningsklocka känns inte aktuellt idag, utan en android wear som kan köra runkeeper utan telefonen är med är vad jag söker.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Ingenting är egentligen tvunget, men det hade varit kul att ha allt i en device. Android wear pga framtidskompatibiliteten, pulsmätaren just som extra finess och GPS då för att slippa ha med telefonen i fickan (6"+ skärm för mig alltid)

    Om man backar på android wear så verkar Samsung ha en tizen baserad variant, men men men... hm
     
  4. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Jag har Sony Smartwatch 3 tillsammans med pulsmätaren Polar H7 - ger mig ut på löprundor utan telefonen och kan till och med lyssna på musik via trådlösa bluetooth-hörlurar :)

    Läste att externa pulsband är klart bättre en de interna som finns i klockor (men har inte hårdtestat skillnaden själv)

    Den enda android-wear appen som fixar gps och pulsmätare är i dagsläget ghost-racer (som kan ladda upp resultatet automatiskt till runkeeper och strava) men pulsmätning kan ju komma i uppdateringar till runkeeper och endomondo.

    De 3 android-wear apparna som utnyttjar gps:en i smartwatch 3 (utan telefon) är just ghost-racer, runkeeper och endomono.

    Pulsbandet finns att köpa relativt billigt här:

    http://www.xxl.se/cykel/traningsele...ooth-smart-pulssensor-m-xxl/p/1083094_1_style
     
    Kaka! och bernard gillar detta.
  5. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Tack för svar. Jag googlade lite och kom fram till precis det du säger. Pulsmätare modell inbyggd fungerar inte bra. Smartwatch 3 verkar ju trots allt ge god prestanda, i synnerhet med tanke på priset.

    Får nog bli en sådan för att testa android wear om inte annat.

    Tackar för svaren.