Fråga: Står att den är stöttålig på Prisjakt?

Diskussion i 'Xperia XZ' startad av soderkvist, 31 okt 2016.

  1. soderkvist

    soderkvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Gammal men snabb och stabil, KitKat
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Oduglig ROM med HTC Sense. Why? :S
    Platta:
    Ipad 3
    Kan någon bekräfta eller dementera? Den ser ju inte ut som en CAT-mobil precis.
     
  2. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @soderkvist@soderkvist,

    Xperia XZ är inte stöttålig och vi marknadsför den inte på det sättet. Enheten är dock vatten- och dammtät enligt IP65/IP68, men vi har inga specifikationer vad gäller stöttålighet.
     
  3. soderkvist

    soderkvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Gammal men snabb och stabil, KitKat
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Oduglig ROM med HTC Sense. Why? :S
    Platta:
    Ipad 3
    Tackar för svaret. Anade att det var något tokigt. Jag har föreslagit en ändring på Prisjakt.
     
    Emir-SonyXperiaSupport gillar detta.
  4. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Jag ser också till att göra det, snyggt fångat förövrigt! :D
     
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    XZ består av metall så det finns ingen risk att spräcka baksidan som Honor 8, Galaxy S6, Galaxy S7 etc. Sen har Sony separerat displayen från glasskärmen så att det räcker med att byta ut glaset om man råkar ha sönder skärmen. Förut var displayen och glaset ihoplimmade vilket gjorde det dyrt eftersom man var tvungen att byta ut båda två om man hade sönder skärmen.

    Så ja, den är inte stöttålig men däremot stöttåligare än andra mobiler skulle jag säga.
     
  6. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Detta finner jag intressant, jag har alltid älskat Sony för deras elegans och eggna stil, de gör liksom inte produkter inom allt som ex Samsung, men så är det också ett klassmärke, de är ofta bäst inom sitt gebit och har varit ledande i många fall, deras Walkman, Trinitron-TV, alla olika spelkonsoler, etc.

    Men gällande topic så har jag köpt flera Sony-lurar, Z3-Z5 och alla har gått sönder, de är ofattbart snygga men sanslöst omtåliga, och det går inte, en lur får bara inte kosta såpass men inte klara av småtörnar, som en skör vas, typ. Visst kan man bädda in den i ett fodral men då är ju hela poängen borta med telefones unika elegans och style, om man ska behöva dölja det för att bevara det. Moment 22.

    Men av en slump så såg jag denna, och blev så konfunderad över att den var så hypead och även framlyft av Sony själva, men jag fattade inte, men beslöt mig för att kika på den och direkt såg jag att det var något annat glas, iaf själva designen påminde om ex Lumia i att den nästan buktar ut pyttelite, snyggt och för mig är det detsamma som Gorillaglas, vilken den är den första, mig veterligen som Sony haft, och dessutom i sin nya toppmodell, med en aliminiumk-baksida till, det var sjukt så glad jag blev, för det är ju det som Sony saknat.

    De har ju sin sköna variant av Android, sin krispighet i skärmen, sin kamera, ja sin touch på allt, men så var den hållbar som en spröd vas och det gjorde att jag valde bort dem.

    Men nu har det kommit en med alla de där oerhört viktiga detaljerna som dessutom är maxad rent specifikationstekniskt, och iom detta så tror jag Sony kommer få den glansen den förtjänar.

    Har inte ens testat luren än, ligger på laddning, men jag testade lite i butiken och killen som jobbade där sa att han precis det, att det var en något stryktåligare lur och jag skrek har dem bytt glas, det ser ut som det? När han sa vad han sa gick jag bort till datorn och han radade upp de övriga och så denna och givetvis köpte jag den på studs :-)