Star Battalion från Gameloft.

Diskussion i 'Xperia Play' startad av liath, 10 jun 2011.

  1. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hej!
    Alla vi som äger Xperia Play fick ju med Star Battalion från Gameloft förinstallerat på telefonen. Jag tänkte spela detta igår och fick då ladda hem en liten patch. Sedan när spelet startade så fungerade inte ljudet i spelet överhuvudtaget...

    Har prövat att starta om spelet ett flertal ggr men utan att få till det. Någon annan som har liknande problem?
     
  2. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Nu vågar jag ju inte starta om det. har du uppdaterat till 2.3.3? kanske är där felet ligger, patchen kan vara anpassad för att klara uppdateringen men ger problem på den tidigare versionen. Har ingen aning om det är så men kolla iaf :D
     
  3. robbanl

    robbanl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag upplevde en hel del buggar i det spelet. När jag började spela så fungerade allt felfritt men när jag pausade spelet för att sedan starta det igen så försvann ljud och frameraten blev typ 1fps.

    Om du inte kommit långt i spelet så testa att återställa spelet, det brukar lösa mycket problem med spel från Gameloft. Inställningar --> Appar --> Alla --> Star Battalion. Klicka på spelet och välj rensa data.
     
    liath gillar detta.
  4. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag har uppdaterat till 2.3.3 och även patchat spelet. Det är säkert någon utav patcharna som strular till det men jag vet inte vilken. ;(

    Tack för tipset. Prövade det men fungerade inte. Ska dock komma ihåg det till andra spel!

    Har skrivit i en tråd på Gamelofts forum angående detta. Ska tydligen få hjälp av nån agent via mail... Vi får se vad det blir av det hela.
     
  5. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hej! Jag läste på ett annat forum som sa att jag skulle ta bort mappen för spelet på sd-kortet. Jag hade tänkt på det innan men visste inte vart den mappen låg. Nu fick jag reda på det och tog bort den. Laddade sedan hem spelet och hoppades att det skulle fungera men icke. Hur som så prövade jag att ta bort inställningarna som du sa och då fungerade det så ditt tips i kombination med det andra löste problemet! :) Nice.