Problem: Startar ej

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Jimmyl, 10 sept 2014.

1. Jimmyl

Jimmyl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har fått tag på en M7 som det är något generalknas på.
    Det verkar inte som om den tar laddning på något vis, stoppar man in kontakten så händer ingenting. Tar man däremot och drar ut sladden och stoppar in den igen ex antal gånger så startar telefonen upp (Så att det står HTC) sedan så dör den direkt.

Sedan får man försöka flera gånger igen innan man får samma syntom.

När man väl fått till att den startar upp lite och låter den vara på "laddning" så tar den endå inte laddning.

Någon som har en idé om vad det kan vara?

2. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Det låter som att det är glapp i USB-porten av något slag. Troligen kan inte batteriet laddas mer än vad som krävs för att starta telefonen fram till HTC-loggan. Det krävs ändå ganska mycket kräm vid just uppstart.

Kolla så att det inte sitter en massa damm och skit i USB-porten med något vasst föremål, men var försiktig. Hittar du ingen skit i USB-porten är jag rädd att du lär få lämna in telefonen och hoppas på ett garantiärende. Att laga den själv är ju tyvärr ganska svårt i fallet med M7an.

3. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag har för mig att det som ser ut som en liten "tunga" inne i mico-usbporten kunde behöva böjas åt något håll (kommer inte ihåg vilket) också om den hade hamnat fel. Sök på detta i forumet om du inte redan har gjort detta.
    Med en lupp eller ett bra förstoringsglas kan man nog se om det är något fel i porten.
    Som sagt, om det inte är detta så är det nog svårt att göra något själv tror jag.