Problem: Startar om sig ofta...

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av tendency, 25 jul 2012.

1. Knutbypastorn

Knutbypastorn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nokia 3310 är svaret på allt!

2. pioneer

pioneer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

ja jag förlängde abb förra torsdagen valde en hox .men sen läste jag forumet och fick kalla fötter så fredag morron ringe jag och ändrade till galaxy s3 .vilket jag kanske gjorde helt rätt i men det var en hox jag ville ha

nire431 gillar detta.
  3. tendency

tendency Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

pioneer: Du gjorde helt rätt.

Jag kommer aldrig att rekommendera en HOX till någon. Det är absolut den värsta mobil jag har haft. HTC's flaggskepp? Vilket skämt.. snarare HTC's SÄNKA SKEPP. Problemen jag har med att den startar om sig har inte förbättrats. Nyss gjorde den det 2ggr inom loppet av 10min. Det enda jag gjorde/gör är att kolla facebook, lyssna på Spotify och smsa. Skulle inte bli förvånad om den startar om sig precis innan jag hinner skicka detta meddelande...

Snart kommer den där YouTubefilmen jag skrev om i förra inlägget. Och så köper jag en S3, har hört att dom fungerar!

4. apan12

apan12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det är ju uppenbart något som är fel, så varför lämnar du inte bara in den på service?

5. tendency

tendency Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den har redan varit inlämnad för detta problem (plus annat), men det har inte blivit någon förbättring. Orkar inte skicka in, vara utan mobil i flera veckor för att de inte har delar hemma och sedan få tillbaka den ännu en gång med samma problem. Uppenbarligen är serviceställena värdelösa. Står ju massor om serviceställen som krånglar och aldrig lyckas reparera mobiler. Då kan jag ta kostnaden för att få avreagera mig på något som är såpass psykiskt påfrestande och på så sätt uttrycka mitt missnöje och samtidigt avskräcka folk från att köpa sk*ten. ;-)

Men antagligen blir det att jag köper en S3 och sedan kanske skickar in denna.

Last edited: 20 aug 2012
  6. Keppe

Keppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Lite off-topic men det rör ämnet:
    Lämnat in min 2ggr på reparation till Telecare genom telia för WiFi-Felet och jag anser att deras reparationstid på <10 arbetsdagar är acceptabel. (tog visserligen 17 för att avhjälpa felet helt)

Du har enligt Konsumentverket rätt att vägra ett tredje försök att åtgärda ett fel, något jag var öppen med till Telia när dem hanterade mitt serviceärende, var också på Telecare om leverans och reparationstid flertalet gånger för att visa att jag inte bara satt och väntade.

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/
    http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Garanti/

Visst är det tråkigt att vara utan sin telefon en tid, men beroende på felets grad tycker jag det är det mindre onda alternativet (andra är att leva med det)

Skulle felet inte fixas har du konsumentlagen bakom dig.

7. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Om du nu har en telefon och du inte vill lämna in den fler gånger, varför inte låsa upp bootloadern och byta rom? Då är problemet löst eftersom det självklart är stock rom som inte fungerar och det är inte alls hårdvarurelaterat.
    Det kostar heller inga pengar :P

Att lagen ligger bakom dig gör ingen nytta om du inte har någon myndighets part som kan styrka ditt ärende.
    Ensam som konsument är du överkörd flera gånger om utav företagen.

Första steget är telekområdgivarna som pratar med respektive företag om ett förslag på beslut och åtgärd, därefter är deras jobb över.
    Nästa steg om näringsidkaren inte vill ge dig en ny telefon eller laga den vänder du dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) http://www.arn.se/
    Om det ändå inte hjälper vilket är sällsynt får du vända dig till en advokat.

Du kan även vända dig till olika medier vilket omedelbart får en stor publik, i samband med juridisk hjälp är det här en stark strategi som slår undan benen på de flesta företagen om du som konsument kan bevisa att dina problem, påståenden och erfarenheter stämmer överens för hurdant företaget agerat. Därför är det viktigt att ha alla ärenden, samtal (lite svårt ibland men det är värdefullt), mail och be gärna gärna om en skriftlig sammanfattning utav expediten i butiken innan du går för att bevisa att du har varit i butiken och pratat med denna personen och denne föreslog denna lösningen osv osv..

Last edited: 20 aug 2012
  8. Svendus

Svendus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    0730680814

MINA ENHETER

Telefon:
    0730680814
    Jag har lämnat in min One X för tredje gången senast blev det 256 färger och vga upplösning om det gick att Väcke den ifrån sleep (svart skärm)
    blåste alla filer på SSD kortet och avinstallerade alla nerladdade appar sen fungerade den igen Kanske det är en oppdatering till en app som ställer till det
    här är en lista med nerladdade Applikationer
    köpte en ny och den fungerar
    men efter tredje stora uppdatering (på 3 dagar) vill den inte synkronisera Bokmärken längre utan raderade alla Firefox relaterade bokmärken ved senaste synkronisering :ehm:

9. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

byt webbläsare? ...

10. Svendus

Svendus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    0730680814

MINA ENHETER

Telefon:
    0730680814
    Har Crome installerad med samma bokmärken, men det fungerar inte heller om man markerar den.
    Lite skumt faktiskt alla bokmärken ifrån Firefox mappar OSV. fanns med, men raderades ved senaste synkroniseringen.

Last edited: 1 okt 2012
  11. Svendus

Svendus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    0730680814

MINA ENHETER

Telefon:
    0730680814
    All right hittade felet med Bokmärken i Firefox
    HTC help
    Mappen HTC-bokmärken hade raderat på datorn, skapade en mapp med namnet HTC bookmarks och kopierade in filerna ifrån bokmärkesfältet nu fungerar HTC Sync igen

12. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Bump,

Väcker denna tråd lite,

Min HOX start om sig hela flera gånger om dagen ibland. Har någon annan dessa bekymmer och kanske tom en åtgärd? Har haft inne den på felsökning men dom hittar ingen onormalt.

mvh

13. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Brukar bli så när ramminnet tar slut, ned mot runt 120 mb ledigt börjar min telefon tjura ihop på allvar.
    Har du många program igång i bakgrunden, tex om du tittar i multitasking listan?
    Är det vid något spec tillfälle det händer?

14. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Trodde först det var när jag hade den i fickan och jag böjde mig men det händer även när den ligger lös i bilen eller på bordet hemma.

Tror inte det bör ha med ramminnet att göra på min då jag inte använder mutitasking så mycket. Skickar sms ibland och kollar min mail detta tycker jag den borde klara av? Har inga spel installerade och använder typ som sagt bara 3-4 funktioner "appar" i telefonen.

Hur kan man frigöra ramminne?

Mvh

15. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Du kan titta i appen:
    https://play.google.com/store/apps/...wxLDEsImNvbS5hZHZhbmNlZHByb2Nlc3NtYW5hZ2VyIl0.
    hur mycket ramminne du har ledigt till att börja med, så att du ser om det kan vara källan..ha programmet i ett par dagar och kolla sedan om det blir kritiskt med minne