Startskärmen

Diskussion i 'Xperia 5' startad av loppis, 12 mar 2020.

  1. loppis

    loppis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har just införskaffat denna läckra lur och försöker lära känna den. Kommer senast från HTC 11u, där man kunde lägga till en jäkla massa extra fönster på startskärmen. Det var mycket praktiskt för större widgetar, min kalender hade ett eget fönster t.ex. Men - det finns bara tre på Xperia 5? Och nyhetsflödet i en av dom är jag inte ett dugg intresserad av, så i praktiken har jag bara två! Eller? Nog måste man väl kunna ta bort (alternativt dölja) nyhetssidan? Och nog borde man väl kunna lägga till fler startfönster? Har letat frenetiskt i användarhandboken, men icke... Är det bara att bita ihop och vänja sig?
     
  2. Cokeisit

    Cokeisit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Dra en ikon till höger mot skärmens kant så skapas det automatiskt en ny sida. Det är väl bara att långtrycka på en widget som du inte vill ha kvar så kan du dra den till papperskorgen.
     
    loppis gillar detta.
  3. loppis

    loppis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ah, såklart Cokeisit.... Tack för det och korkad i hela huvudet var jag! Och att dona med widgetar och appar har jag trots allt lärt mig :P Så där har jag redan både lagt till och tagit bort. Men det där irriterande nyhetsflödet i ett helt fönster - i min förra HTC kunde man iaf dölja sidjäveln. Borde väl kunna gå här också?
     
  4. Cokeisit

    Cokeisit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Du menar nyhersflödet från Google som finns när man swipar höger i vänstra kanten? Vet inte om man kan ta bort den, jag brukar bara låta bli att swipa fram den [emoji3]
     
    loppis gillar detta.
  5. loppis

    loppis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, just den. Ok, får väl vänja mig. Eller åtminstone fixa till flödet så jag står ut. Eller sluta swipa ditåt... :cool:
     
  6. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Screenshot_20200312-234641.png
    Google feed kan du se på bilden längst upp!
    Bara slå av! Eller på!
     
    loppis gillar detta.
  7. loppis

    loppis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ah.... TACK pernils!!! :D