Fråga: Startup på samsung smarttv

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Joohanolssons, 2 feb 2022.

  1. Joohanolssons

    Joohanolssons Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur bestämmer jag och får in en startsida på min Samsung smart tv?
    Typ som på hotell så info om hotellet rullar... jag ska hyra ut en stuga och skulle vilja få till en presentation och information på tv skärmen. Någon som vet hur man går tillväga?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    TV som finns på Hotell har en egen mjukvara som är anpassad för just hotell(uthyrning av rum) verksamhet för att möjliggöra just visning av deras anpassade innehåll i startskärm och i många fall menyer.

    Förr fanns en funktion i vissa konsument TV att automatiskt starta igång bildvisning när ett usb minne med bilder var inkopplad i TV. Så enda jag kan komma på att testa är detta. Dvs om det fungerar så får du ta och skapa en lämplig bild på datorn som du kan då använda för ändamålet.
    Dock i mitt tycke ska man nog inte underskatta enkelheten med en pärm på ex köksbordet med all nödvändig information. Mer lättillgängligt än så blir det inte. Är ju ändå en stuga det handlar om. :)
     
  3. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 025
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag tror inte man ska underskatta en klassisk laminerad A4:a med information. Det är ju inte självklart att gästerna startar upp TVn omedelbart, eller alls.
    Men en bild på ett USB kan ju eventuellt fungera som nämns ovan.
     
  4. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Tror det ska finnas nått som heter "Hospitality Mode" som aktiveras med kombinationer. Du kan ju se om det fungerar.

    Kod:
    EXTRA (INFO) - HOUSE BUTTON (MENU) - VOL (MUTE) - POWER ON
    
    eller

    Kod:
    Mute+1+1+9+Power
    
     
  5. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    814
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Ett annat tips är att sätta i en Cromecast och koppla bakgrund till google fotos. Då kan du lägga in ett kort med info som bakgrund.

    Har inte testat själv men bör funka.
    Dock tycker jag som flera andra att en pärm eller laminerat A4 också är enklare