Statusikon för GPS och WIFi borta!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ayla85, 11 feb 2011.

1. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Allltid tidigare så har det varit så att när man slår på GPS eller WIFI så tänds en ikon uppe på statusbaren som indikerar att funktionen slagit på, idag fungerade inte det!
    Provade att rycka batteriet men det hjälpte inte, så jag fick till slut göra en hard-reset. Men det var likadant ändå :(
    Dock så verkar det som om GPS-ikonen tänds, men endast när man har uppe programmet tex. Maps som använder det. Så fort jag stänger programmet så släcks ikonen. Så här var det verkligen inte för bara någon dag sedan. Då räckte det bara att sätta på ex GPS i inställningar/strömkontroll widgeten så tändes statusikonen.
    Den enda ikonen som fungerar är för bluetooth.
    Ikonen för WIFI kan jag inte få upp längre överhuvudtaget, dock så fungerar WLAN ok. Man kan scanna och så.
    Någon mer som lider av detta? Surt att man gjorde en hard-reset i onödan om det ska bete sig så här.

Last edited: 11 feb 2011
  2. Tobbis

Tobbis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Min WiFi-ikon tänds bara nät jag har hittat ett trådlöst nätverk och GPS-ikonen tänds bara när jag har upp ett program som använder sig av gpsen

3. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag har för mig att det ändrade sig med en uppdatering. Tidigare var ikonerna där så fort man hade slagit på wifi och gps, men nu kommer ikonerna bara när funktionen används.
    Kommer inte Wifi-ikonen fram istället för H. 3G eller G när den anslutit till ett wlan?

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag är också benägen att hålla med i samtalet rätt att jag kör en "coustom"rom.Så fungerar det i alla fall i min lur.Jag ser ingen GPS symbol om jag inte startar en karta eller bilpanelen. Och det beror nog på vad för nätverk den känner av har jag för mig?

5. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Skönt att höra att ni andra har det likadant, då är allt som det ska.
    Dock är jag helt 100 på att det inte var så här innan.