Stegningsappar

Diskussion i 'Applikationer' startad av Andy89, 7 jan 2016.

  1. Andy89

    Andy89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Behöver er hjälp!

    Har googlat lite lätt fruktlöst, söker en stegräkningsapp där man kan lägga in tiden från den skall börja räkna stegen, tills den ska sluta. Eller klockslag, spelar ingen roll men just den funktionen söker jag. Någon som vet en smidig sådan? Spelar ingen roll om den kostar! :)
     
  2. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    hmm.. det har jag inte hittat men jag har använt en app som heter Walklogger som är jättebra!

    Den visar egentligen allt man behöver! och när du i slutet av dagen går in och kollar på den så kan du även se ett diagram som visar när på dagen du gick mest med en kurva längs klochkan 00:00 - 06:00 - 12:00 - 18:00 - 24:00. mäter även kalorier och sånt helt ok. sammanfattar dina dagar, veckor,månader och år. Jag har använt den i 194 dagar, gått 850888 steg.. hehe ;P inte mkt men 4386steg/dag enl den:)

    Den appen har även en bra widget!
     
  3. akooha

    akooha Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Hur exakta är dessa stegräknare? Och jag funderar på om det finns någon bra app som mäter aktivitet över huvud taget, någon som vet?
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag har inte jämfört dem så noggrant med andra enheter men jag upplever att de funkar bra.

    Vad menar du med aktivitet? Jag använder Google Fit som mäter steg och indentifierar aktivitet automatiskt, i alla fall gång, löpning och cykling. Man kan också manuellt ställa in vilken träningsform man utför. Fit kombinerar sensorer med GPS och visar antalet steg, förflyttad sträcka, tempo, estimerad energiförbränning osv. Man kan också koppla in pulsband om man vill.

    Sedan kan man ju köpa ett aktivitetsarmband med tillhörande app om man vill, men sådana har jag inga egna erfarenheter av ☺️ det finns dock ett forum för sådana band här om du vill ha mer info: https://swedroid.se/forum/forums/wearables.487/