Fråga: Stock kernel Sensation XE?

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av mekanismen, 20 dec 2011.

  1. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Halloj! Jag har flashat MiUi.US och Bricked kernel på min Sensation XE. Innan jag gjorde detta så tog jag backup på telefonen när den var helt stock (förutom upplåst bootloader och CWM flashat). Innebär detta att jag får tillbaka stock kernel om jag skulle flasha den backupen jag gjort, eller måste jag flasha kernel separat? Om jag måste göra det separat, vart får jag tag på en stock kernel till Sensation XE?

    Har försökt googla fram, men hittar bara halvsketna forumposts med jävligt mysko länkar, så jag kände att det förmodligen är säkrast att fråga här först.

    Tack på förhand!
     
  2. Suuugen

    Suuugen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Av egen erfarenhet så får du inte en ny kernel utan bara persondata apps etc. Men jag kan ha fel.

    Backup i CWM ?
     
  3. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Yes, jag gjorde en backup på hela ROM'en i CWM när telefonen var stock. Då borde väl ändå kernel, radio och allting sparas i backup-filerna?
     
  4. Suuugen

    Suuugen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Körde du en backup på hela romen då borde nog kerneln följa med. Men om du backupar allt så är inte det dumt då du ska ha en ny rom ? Får du inte tillbaka allt då?
     
  5. mekanismen

    mekanismen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    706
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Jaha, najs! Jo men jag vill vara säker på att kunna få tillbaka den till stock efter jag har exprimenterat klart, telefonen är nämligen inte min.