Fråga: Stock odexed 1.29.401.x?

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av Ascii, 9 jun 2013.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Kolla denna länk: http://xda7.androidrevolution.nl/db_mirror/index.php?dir=ROMs/HTC_One/Stock/

Bara att flasha med CWM/TWRP och så har du stock. :)

I länken finns även stock recovery om du behöver det och den flashas med fastboot (kräver upplåst bootloader)

2. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo fast det där fungerar väl inte som jag förstått det för "riktig" stock, dvs kunna lämna in för garantiärenden? Är ju endast därför jag vill ha stock då jag har en irriterande pixel som lyser på vita bakgrunder :(

3. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Varför skulle den inte funka? Det är ju stock rom, samt att du har stock recovery där också. Bara att dra in romen med CWM/TWRP, sedan gå in i fastboot och flasha stock recovery, sedan låsa bootloadern (med revone, så det inte syns att du låst upp bootloadern innan).

4. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tänkte väl mest att det kanske inte är samma rom version som var stock på enheten här i norden, samt gissar det tex står i inställningar typ date version juni, är det jag är orolig över. Men antar det är enda möjligheten utan S-off så får väl prova :) odexed antar jag?

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Yes. :)