Fråga: Stör ej funktionen

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av CLS2, 27 okt 2013.

  1. CLS2

    CLS2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter jag har uppdaterat min HTC One till 4.3 blev jag glad då jag såg att den nya versionen hade fått en "Stör ej" funktion. Jag har precis ställt den med telefonnummer som skall tillåtas att kunna ringa när funktionen är påslagen. Men jag hittar ingen inställning för tidsintervaller då den skall vara aktiv, exempelvis vill jag att den skall vara påslagen mellan klockan 23 och 06. Det verkar som man måste slå av och på på ett manuellt sätt. Detta är ju märkligt, kan man verkligen inte ställa in den med ett tidsintervall?

    Någon som använder "Stör ej", hur gör ni?
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Samsung har en liknande funktion som kallas blockeringsläge. Den va lika kass. Jag gillar inte extra permanenta ikoner i notificationsfältet. Jag löste de med att använda tasker istället.

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  3. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Du kan ju välja vilka snabbinställningar du vill ha?
     
  4. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Pratar inte om knapparna i rullgardinen utan om permanenta ikoner i aviseringsfältet. Där alla appar och sånt lägger sig när det har hänt något. Jag vill ha de så rent där som möjligt. Även tasker lägger sig där men jag kan leva med det för jag kan täcka alla mina önskemål med tasker och det enda priset är en liten ikon. Blockeringsläget erbjuder för lite för att kosta en extra ikon i aviseringsfältet.
     
  5. Himcor

    Himcor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jaha du menar så! Håller med dig, att dom infört en ikon för NFC har gjort att jag helt enkelt avaktiverat det för att kunna utnyttja listen bättre..