Problem: Stör Ej (till nästa alarm) släpper inte vid alarm

Diskussion i 'Allmänt' startad av drkrupp, 31 jan 2017.

  1. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Jag brukar ha autoljudlöst mellan 23-06 men inatt så hade jag ljud på och satte sedan manuellt läget i Stör Ej (Helt Tyst) (till nästa alarm). Alarmet satte igång men jag hörde det inte för Stör Ej-läget släppte inte. Efter att alarmen gett upp var luren fortfarande på Stör Ej.

    Nexus 5x
    Android 7.1.1
    Timely alarm

    Obs 1: Om jag använder googles alarmapp funkar det som det ska.
    Obs 2: Om jag använder läget "Stör Ej (Endast alarm)" (istället för Helt Tyst) funkar det som det ska.

    Liten heads up till de som kan råka ut för detta (för jag antar att det inte är mycket att göra åt).

    [​IMG]
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Bra att veta!

    Visar Stör ej rätt tid för alarmet? Det var längesedan jag använde Timely men jag minns att den appen inte använde Androids funktioner för att meddela systemet om att ett alarm hade ställts in. Jag kommer dock inte ihåg om det fixades eller inte.

    Edit: jag provade med Sleep as Android nyss på min Nexus 5X med Stör ej satt till helt tyst tills nästa alarm och det funkade som det skulle. Det kanske är Timely som är problemet?
     
  3. drkrupp

    drkrupp Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    769
    Mottagna gillanden:
    102

    MINA ENHETER

    Jadå, Stör Ej visar rätt tid för Timelys alarm, och drar jag ner rullgardinen visas alarmtiden under datumet precis som om det vore Googles alarmapp. Alarmikonen uppe i statusraden också.

    Ingen katastrof men kanske ändå dags att se sig omkring efter annan alarmapp, Timely har inte uppdaterats på 2 år (och ändå har den fortfarande bästa gränssnittet?!)