Större "sidbytarknappar"

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av bimmerboy, 29 dec 2011.

  1. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Om jag sitter på min 10.1 tab så upplever jag det relativt störigt att knapparna eller siffrorna för att byta sida är grymt små/tighta. Jag har trots detta relativt små händer så jag kan inte vara ensam om problemet.

    Kanske man kunde byta ut elementet längt ut som idag är "sista sidan" mot "nästa sida" alternativt om man som på XDA har en box runt varje siffra vilket gör det betydligt enklare att peka på rätt siffra. Se tex här:

    [MODS+GUIDES+THEME] ICS MODS, LunarUICS and Guide for Theming ICS - xda-developers

    Ett tredje alternativ är ju att man som på XDA kör både next och last ute till höger. På så vis kan man både äta kakan och behålla den liksom :)

    Typ så här upplever jag sidbytet idag: 123456789 (här är det pilligt att träffa rätt med pekfingret ibland)
    Så här tror jag hade varit trevligare: [1][2][3][4][5][6][7][8][9]
     
  2. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Att ändra det till som det är på xda kräver rätt stora ingrepp, men vi ökade iaf på forntstorleken några snäpp nu vilket torde göra det lite lättare att trycka rätt. Eventuellt kan man gå en fontnivå större, men det börjar se ganska fult ut då.
     
    bimmerboy gillar detta.
  3. bimmerboy

    bimmerboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Jepp, lite större blev det allt, dock började jag med att trycka på fel 'sida" :'(