Problem: Stora Bluetooth och samtalsproblem

Diskussion i 'Zenfone 9' startad av Borg, 8 okt 2022.

  1. Borg

    Borg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag kan inte ha ett normalt samtal med telefonen.

    Allt ifrån direkt i ett samtal, till ett par minuter in så slutar folk höra mig och enda lösningen är att gå över till vanliga telefonluren eller högtalare. Ibland funkar det att gå tillbaka till Bluetooth igen och då funkar det en stund igen...

    Jag har också problem med samtalskvalitet i allmänhet, det verkar inte som om samtal över varken telenätet eller samarbetet mellan wifi och telenät fungerar bra alls, jag upplevs ofta hacka eller ha robotröst.

    Det här är såklart extremt frustrerande, är det någon annan som upplever samma sak eller har jag åkt på ett riktigt jävla måndagsex? Lösningar?

    Jag har inga problem att lyssna på musik eller annat, det är bara röstsamtal. Jag har provat flera olika blåtandsenheter, samma sak med allt.
     
    murana gillar detta.
  2. murana

    murana Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Jag har också Bluetoothproblematik med denna telefon. Kommer från en oneplus 8 pro. Det tar bortåt 8-10 sekunder innan det kommer ljud ur mina kopplade bluetoothhögtalare, oavsett om det är min BThögtalare, bilen eller Bthörlurar. Allt detta gick på max 2 sekunder med Oneplusen. Är det pga att telefonen kommer med nyare BTstandard? Är det sämre BTchipp i den? En klar försämring är det iaf!
     
  3. lenniss

    lenniss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    7
    Upplever också väldigt stora problem med att samtal bryts. BT anslutningen är aktiv med folk slutar göra mig. Börjar bli rätt störigt. Kan man reklamera telefonen för detta? Elgiganten länkar vidare direkt till Asus på hemsidan iaf.
     
  4. Borg

    Borg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har reklamerat min med Elgigianten, företagssidan iofs. Men det ska väl inte vara någon skillnad.
     
  5. lenniss

    lenniss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag skickade direkt till asus. Har precis skickat en loggfil till den idag.

    Blir intressant o ser va de hittar.
     
    Visper och murana gillar detta.
  6. Visper

    Visper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung S20
    Telefon 2:
    SonyXperia 10 lV
    Telefon 3:
    Huawei P20 PRO
    Off topic. Ser i tråden för Pixel 7 och 7 Pro att det är många som har samtalsproblem! Finns flera nya lurar som krånglar med den viktigaste funktionen!
     
  7. pcnisse

    pcnisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Flera som ringt mig säger att dom hör sig själva...typ som om det ekar hos dom. Jag hör dom ok, har inte testat med blåtandslurar...någon mer som fått till sig samma problematik?

    //
     
  8. Tuomaz

    Tuomaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilka märken på hörlurar kör ni? För mig funkar det bra med ett par olika varianter från Jabra.
     
  9. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Jag kör med ett par JLab Go Work (köpta hos Clas Ohlson) utan några problem. Lurarna ansluter automatiskt och växlar mellan datorn och mobilen.
     
    Last edited: 15 nov 2022
  10. lenniss

    lenniss Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    7
    Efter lite kontakt fram och tillbaka verkar de som asus skyllde på Qualcomm. Att de var något fel med de nya chippet.

    Kom en ny uppdatering för några dagar sen som de stod att nr headset var förbättrat.
    Har inte märkt nån skillnad än.

    Har också problem med att jag trycker på massa knappar vid samtal i fickan trots "fickläge"
     
  11. Borg

    Borg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om det intresserar någon så kan jag informera om att lösningen blev att reklamera luren, kom tillbaka efter 2 veckor med nytt moderkort och fungerar nu felfritt.