Diskussion: Stora JB tråden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingus, 12 jul 2012.

1. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vad menar ni ?

De problem som dom har\hade, borde ju varit lösta innan dom skeppade ut den första JB rellen !

Sen att HTC har gått ut och sagt i 2-3 veckor att dom rullar ut JB men det tar lite tid. Vilket dom inte gör! Är inte det skitsnack?!! Jag menar att det är dåligt av dom att säga så. .

BTW. Om 2 veckor kommer JB .

2. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Kanske är gamla nyheter men here goes, jb med 3 kommer i slutet på november enl. kommentar från 3 kundtjänst på Facebook.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Mekuso

Mekuso Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Källa, tack. Ett uttalande utan något som talar om trovärdigheten har ingen trovärdighet.

4. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Jag väntar gärna, stabilitet framför allt annat.

5. ladyspike1

ladyspike1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som sagt, varför klagar alla? In med en jelly rom om ni ska vara först! Och de med rom hit o dit, fan jag va först! Vad händer det, jo vissa saker fungerar ej som de ska o och sen börjar klagomålen rasa i en att HTC sugen osv.... Vänta på att stock. Så blir det inte så mycket buggar, kanske lite men allt fungerar!

Kan man inte starta en tråd till folk som klagar på sin Hox och vill ha Samsung istället!

6. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det var då fan vad folk ska gnälla på oss som ivrigt väntar på HTC:s släpp av JB.

Det går ju igen i hela mjukvaruvärlden, spel, operativsystem, bilar mm mm.

Jag har suttit och letat demos och patchar i tiotals år. Av såklart olika anledningar. Jag kör Windows på datorn men det skulle lika gärna ha kunnat vara Ubuntu. Man är nyfiken på nyheter, säkerhetspatchningar, utseende och vad ni vill. Om uppdateringen kostar pengar är inte relevant, man vill ha den asap.

Samma med ofärdiga pc-spel. Man vill att det ska flyta på bättre exempelvis. Och har tillverkaren sagt att den kommer vecka xx blir man pissed när det inte stämmer. Motsvarande kan mycket enkelt sägas om telefoner. Jag kan garantera att hårdvaran skiljer sig åt under tillverkningscykeln och problem uppstår med exempelvis proximity sensor bara för att man bytt leverantör av nån komponent som man inte förutsett ska ställa till det mellan mjukvaran och sensorn, men det gör den och funktionaliteten blir nedsatt. Därför väntar man på kanske JB.

Det finns inte en enda mjukvara som är 100% när den släpps och vi har rätt att kräva att man löser det. Att JB skulle vara 100% tvivlar jag på men det kanske löser en del problem för folk här på forumet plus att vi vill ha det senaste (lite sent för det nu men det näst senaste då).

Om vi som suktar så innerligt hade önskat oss en produkt som uppdateras exakt en gång om året exakt vid samma tid hade vi valt nått annat än android och jag tror ni vet vad jag syftar på.

Oktober sas det, några betor i asien blev det.

7. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag gnäller inte, jag ifrågasätter (först och främst negativa) resonemang kring HTC och JB.
    Jag har inget emot att man vädrar förhoppningar, men när man börjar jämföra bränder på konsum med brist på information från HTC drar jag öronen åt mig. Skulle faktiskt kunna vara det mest korkade jag läst på säkert 10 år.

-WR-, Lostpi och RURAL gillar detta.
  8. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Helt rätt.
    Otåligheten som folk visar upp är nästan sjuklig.

9. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ja, det är min åsikt.
    Jag hade tidigare en LG Optimus 2X, där mjukvaran generellt sett var så buggig att den knappt gick att använda för vardagsbruk, då är det en annan situation.
    Nu handlar det bara om att mycket vill ha mer och vissa klarar inte av "motgångarna". Hörde jag i-landsproblem?

10. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag håller med om att det är ett I landsproblem. Men jag tycker att HTC kunnat sköta det snyggare, bla. Genom att ge bättre info om vad som händer.

11. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Jb är inte speciellt märkvärdigt alls. Så sitt lugnt o vänta... ingen revolution på g.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

12. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Japp, somliga är som barn på julafton, låt oss vara det. Här sitter folk och gnäller i HTC One X allmänt i tråden Stora JB tråden, helt rätt plats imo.

Och killen med konsumbranden försökte på ett övertydligt sätt förklara sin syn på information. Han försökte nog inte jämställa HTC JB-gate med innebrända pensionärer och bananer på Konsum.

ladyspike1 gillar detta.
  13. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Äntligen någon som förstår vad jag menar.

Tydligen hjälper det inten ens med att förklara på ett sätt som om man pratar med barn... en del folk kan inte förstå helt eneklt...

14. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Finns det någon ändrings/buggfix logg ute. Skulle vara kul o veta om min ljudbugg som tex att youtube ljudet hackar/skrapar.
    Kan hålla med om att folk är lite vilda. Enligt mig är det här den vettigaste uppdateringen sen 2.2.1 eftersom flytet lär bli bättre

15. Avarell_Dalton

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    potato - potAto. I dina ögon ifrågasätter du, i andras gnäller du. Att flytta fokus från kärnfrågan till felstavningar eller tolkningar av ord är kontraproduktivt och jag skulle faktiskt sträcka mig så långt som att påstå att det är barnsligt och naivt. Och det har aldrig någonsin i mitt liv lett till samförstånd i ordväxlingar

-Du sa si!
    -Nä, jag sa så
    -Nä men vafan du sa det ju nyss...
    -Du är ju för fan döv
    -Du är ju dum i huvudet
    -Bla bla bla

OnT. Ska bli intressant att se om 3 kan stå upp till löftet att leverera i slutet av november när generic släpps då. Nexus next for me, eller sense är ju jävligt nice...

Rekcus och ladyspike1 gillar detta.
  16. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ojoj, nu börjar diskussionen ta fart, det gillar jag!
    Jag ifråg....förlåt...gnäller inte på att man är besviken på den uteblivna JB-uppdateringen. Jag gnäller på de som sågar HTC längs fotknölarna, och som förväntar sig en kommunikationskanal lika bred autobahn där HTC redogör för allt som händer. Det går liksom inte!
    Att man påstår att man inte egentligen är besviken över att jb inte kommit, utan för att man blivit "våldtagen" av HTC och deras brist på kommunikation är bs i mina ögon. Som du säger, man är som barn på julafton och kan helt enkelt inte hantera det men skyller på dålig information istället!

Thats my two cents, sen får du tycka att jag är dum i huvudet eller naiv. Du väljer själv, jag kan inte bry mig mindre om det eller dessa i-landsproblem

17. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är väl inte så konstigt att det blir lite gnäll när HTC inte levererar som de lovat, men å andra sidan så är inte väntan i någon vecka en katastrof. Däremot det där om att det behövs en "Kommunikationskanal lika bred som autbo ban" är enligt mig bs. De kunde ju använda den kommunikationskanal som de använde när de meddelade att JB skulle börja rullas ut i oktober :). Inge konstigt att folk tycker att informationen varit dålig då det var helt tyst länge.

OT: Så är ser jag fram emot mer flyt och de nya funktionerna i sense :)

Last edited: 7 nov 2012
  18. Exile82

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ja, det är klart att jag håller med om att det är trist, men jag saknar nyanserat gnäll och perspektiv. Men skitsamma, jag har klargjort vad jag tycker och ni som inte håller med mig har framfört vad ni tycker.

Jag ser fram emot Google Now och Project Butter, i övrigt är jag djävulskt nöjd med ICS!

19. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag har en HTC Hero, HTC Desire och nu en HTC One S och jag ser mänstret VÄLDIGT tydligt; HTC har varit KNÄPPTYSTA vid ALLA deras eventuella uppdateringar av nyss nämnda telefoner. Vi användare har istället fått förlita oss på väldigt vingliga rykten från alla möjliga håll och kanter förutom just från HTC.

Observera dock att jag tänker ALDRIG någonsin klaga på HTCs byggkvalitet samt deras supporttjänst. Byggkvalitet och design kan dom.

Det jag däremot tänker klaga på är deras brist på information.

20. Danne_B

Danne_B Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Xiaomi mi 9T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi mi 9T
    Telefon 2:
    Samsung galaxy s10
    Jaha, men fortfarande undrar jag om någon kör JB (rom eller annan enhet) och hur ni upplever avsaknaden av flash?

-WR- gillar detta.