Diskussion: Stora JB tråden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Dingus, 12 jul 2012.

1. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ah, jag vet inte om den är så himla dålig. För egen del fungerar det väldigt bra att växla mellan de appar som jag använder!

2. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Allt beror ju på hur mycket sessionsdata appen du avänder bygger upp och hur svårt det är att nå dit. Att surfa och behöva ladda om sidan är visserligen irriterande men ändå inte hela världen. Att få starta om i ett spel när man håller på att ta rekord är mer irriterande, men att behöva skriva om ett långt mejl eller foruminlägg kan få en att vilja kasta telefonen i väggen och sen hoppa på den. Sen måste man tänka sig för vad man gör hela tiden, ett perfekt exempel på det är att jag nu medan jag skrivit detta inlägg var tvungen att lyssna på en låt jag absolut inte velat lyssna på bara för att jag inte vågar växla för att byta låt och ev. behöva skriva om allt. Inte ok användarupplevelse.

3. carlin

carlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag förstår att det blir ett stort problem när multitaskingen inte fungerar klockrent, men vilket I-landsproblem du beskriver "var tvungen att lyssna på en låt jag absolut inte velat lyssna på" :)

Hoppas att Jelly Bean har med sig många "quick fixes", finns en del att förbättra på Hox:en

4. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

80% av forumet är ju i-landsproblem. Men faktum kvarstår att en top of the line produkt bör ha bra anvöndarupplevelse.

5. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

100% av forumet...

via TT2 on HOX

perkarn, Ultradox och MatDiggy gillar detta.
  6. Red Beaver

Red Beaver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jahapp, inte ens under hela november kunde HTC förmå sig att rulla ut uppdateringen åt oss.

7. jkw

jkw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är illa att uppdateringen inte har kommit ännu, men det är horribelt att de inte ens gått ut med information om ungefär när den kommer.

8. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Mönstret upprepar sig... Hero, Desire... bra att ni vårdar era flaggskepp HTC...

9. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

detta är inget flagskepp längre sen htc one x+ kom höhö

-WR- gillar detta.
  10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men den här gången så slår HTC alla bottenrekord...:P vilka nissar.

"vi jobbar hårt med uppdateringen"......

Undra om HTC har slut på pengar och inte har råd att betala bandbredden för nedladdningsservrarna..:teeth:

11. addeswe

addeswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pocophone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pocophone
    ROM:
    Xiaomi Eu
    Anledningen till varför man är så besviken är precis som många andra sagt. Detta skulle vara mobilen nr 1 i HTC's sortiment. Sen släpps +. Och denna uppdatering. Skulle komma för mer än en månad sen. Men inte ett ord från HTC. Aldrig mer en HTC för mig.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

sasafarkas, werty och Ayla666 gillar detta.
  12. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Och alla missade att jag var ironisk när jag skrev att HTC vårdar sina flaggskepp...

13. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Varannan post handlar om hur alla aldrig ska köpa HTC mer...
    Lustigt, även utan uppdateringen tycker jag ändå One X är den bästa Android (och telefon för den delen) jag ägt.

Kommer uppdateringen så blir jag glad, kommer den inte, så har jag fortfarande en kick-ass telefon. :)

yarre, kungensbror, Strangelove och 2 andra gillar detta.
  14. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

One X är en bra mobil. Däremot blir man så klart missnöjd när HTC bygger upp hoppet att få JB i oktober och man får det först (förhoppningsvis) i december.

Snabba uppdateringar är ett stort + för mig så om inte HTC skärper sig så blir det att leta efter en annan tillverkare.

15. Darwit

Darwit Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har haft Hero, Desire, Desire HD o nu One X, som blir min sista HTC-.- Varför? De skulle bl.a. skeppat Jelly Bean i oktober, sedan i november och nu är det december! Känns igen från mina andra toppmodeller från er. Sälja och strunta i kundservice då produkten är ute. Många HTC-ägare är irriterade över deras brist på information, flagrant brist på respekt till de av oss som köpt One X o blivit lovade JB "snart". Illa nog att One X var behäftad med massor av hårdvarufel, kvalitetsbrister och bedrövlig mjukvara vid releasen. Dessutom släpper de One X+ kort därpå för att åtgärda de brister de vanliga One X hade, pinsamt HTC! Känns så bra att man band upp sig i 24 månader för att få en telefon man tvingats Doa 2 ggr och med uselt information ang mjukvaruförbättringar. Skäms!

jkw gillar detta.
  16. Threezool

Threezool Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du tror inte detta är anledningen till att de inte ger ett datum nu? Ger de ett datum och det skjuts upp blir folk förbannade oavsett vad anledningen är. Säger de inget så bryter de iaf inget löfte och kan säga att "Vi lovade inget".

Jag är fortfarande mycket nöjd med min mobil, visst det hade varit roligt med Google Now men det är inget måste för att mobilen ska funka. Ta det lugnt, njut av att Julen nalkas och se det som en tidig present när väl uppdateringen dyker upp.

17. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det handlar om förtroende och bygger man upp förväntningar så ska man leverera, om inte så måste man förklara varför.

OneX har varit en miserabel röra sedan den kom ut och visst är det en kanonlur !!

Jag la på min första testversion den 4 Oktober och på två månader ska de banne mig klara av att leverera !

Tror aldrig jag varit med om ett så fjantigt företag som inte klarar av en kommunikation med kunder... ska ev vara Microsoft som är värre ? (när de var som värst) :P:P

18. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

lagade antennen på min, grymt telefon i övrigt. Mycket lipsillar på detta forum. Kommer definitivt köpa HTC nästa gång också.

OzzyO, ladyspike1, -WR- och 2 andra gillar detta.
  19. matti.vx

matti.vx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Gillar starkt min HTC. Verkligen. Även om jag haft vissa problem med den... Men det har jag haft med nästan alla smartphones, det förväntas liiiiite strul - tror den enda jag hade som aldrig strulade var min kära Legend!
    Men håller med att detta har hanterats riktigt dåligt. Köper man toppmodellen förväntar man sig att den ska underhållas av företaget åtminstone ett tag! Och så har de skjutit sig i foten med att säga att uppdatering kommer i oktober och sedan radiotystnad sedan dess. Jag ser verkligen fram emot de förbättringar och nyheter som följer med JB och Sense 4+, och det är allvarligt talat rätt irriterande att inte få veta vad det är som pågår...

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Rekcus gillar detta.
  20. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag börjar nästan bli lite konspiratorisk. Kan det vara så att Google försvårar/försenar tillverkarnas uppdateringsprocesser medvetet, i syfte att rikta blickarna mot Nexuslurarna?