fortfarande på rb.... *gäsp (mm dags att byta mob snart kanske) vetefan om det blir en Samsung igen, kanske dags att bryta min trend.... masze™
Skaff dig nåt aosp-vänligt, d.v.s så långt ifrån Skitsung du kan komma Nexus 4? Xperia Z? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tycker batteritiden är rätt kass på AOSP så drog in Omega igår, men det går fasen inte att köra. Är för van vid lägre DPI, och null_ vill jag inte dra in eftersom han lägger ner utvecklingen. Finns väl dock andra sammy rommar som kör lägre dpi, får kolla runt lite. Ni andra som kör AOSP, har ni märkt av nån batteriförbättring med andra kernels? Finns det kernels för 4.2.2 nu? Angående diskussion om telefon byte, för min del så blir det nog skifte när nästa Nexus släpps, oftast ramlar man ju in på AOSP rommar ändå så då kan man lika gärna köra Nexus direkt. Min förhoppning är att Sony får äran nästa gång dock så misstänker jag att det kan bli Motorola av naturliga skäl.
NEAK 2.6 förbättrar batteritiden väsentligt för mig.. http://code.google.com/p/neak-kernel-sgs3/downloads/detail?name=N.E.A.K-S3-2.6x-AOSP.zip&can=2&q=
Tackar, ja pillar in den nu. EDIT: Under About Phone > Kernel version står det nu "Unavailable", är det normalt?
Hade tänkt dra in CM men vet inte riktigt om jag vill lämna Omega Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Drog in stock via Odin nyss för första gången sedan, ja, den var ny. Blev förvånad hur snabb den är med stock. Ska roota och dra in min titanium så kanske jag kör stock ett tag faktiskt
Låter bra. Alla jävla tweaks gör inte mycket egentligen. Tror mest är placebo. Funderar på rootad, titaniumad stock också. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jag har väl i stort sett bara växlat mellan Omega och Ultima. Har inte varit på Ultima sen 9.x dock. Väntar nog på att v11 ska släppas om jag inte kanske ger mig på att testa Neat. Hur ska jag gå tillväga med en fullwipe om jag inte har något SDkort förresten? Har gjort det någon gång genom ultimas Aromainstaller men hur bra är det egentligen när zipen fortfarande ligger på det interna minnet?
Jaså, du hittade hit ändå? En fullwipe kan du göra utan externt sdkort, bara gör en factory reset i CWM så wipas inte interna minnet. Wipa sen dalvik cache i advanced-menyn så är du klar för att installera något nytt. ^^
Någon som vet om det finns någon AOSP ROM med lite Samsung funktioner? Och skulle man kunna få något tips on någon bra och annorlunda 4.2 AOSP ROM. Har kört CM, PA och AOKP ett tag nu Och börjar tröttna på dem lite Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nej tänkte det. Men vissa APK:er måste något ha dratt in ju. Men finns det ingen rolig och speciell AOSP då? Börjar bli trött på "plain" AOSP om ni fattar och Touchwiz ser förjävligt ut... Dessutom känns 4.2 mycket skönare än 4.1.