Stora tillbehörstråden för våran underbara HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av draca, 16 apr 2010.

1. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haha, vad skulle hända med min Desire utan er? :P
    Tack, la en beställning på just den du skicka till mig, hoppas det kommer fort:D

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

@aten

Jag kanske var otydlig. Jag menar så klart inte 99% fuktighet där fukt dryper på väggarna
    och allt bara är blött blött blött.
    Utan lite fuktigare än ett normalrum. Ta en dusch så räcker det gott och väl (och inga
    1 timmes duschar, snabbdusch). Om inte telefonerna klarar det är så det ren skit, för då
    kan du inte ta med dig mobilen till gympan, träningen, ut och springa, ha den i fickan(svett),
    simhallen (nu menar jag endast omklädningsrummet) för alla dessa platser är garanterat mer
    fuktiga än vad jag menar. Rent av skulle det ju räcka med att ha mobilen med sig ute när det
    regnar, även om den ligger i jackan för det är ju hög fuktighet ute.

Det är säkert som du säger att dit ni skickar era mobiler (notera jobbmobil) så har de
    troligen en policy som säger att de heller byter än lagar då det kanske inte är lönt att
    laga dem för företag som ändå hellre köper nytt.
    Plus att om de märkt att ert företag heller köper nytt än lagar så får säkert extra mycket
    telefoner stämpeln "ej garanti". Mindre jobb och mer nysälj.

Aldrig hänt mig, men om jag skulle bli nekad för fuktskada som tillkommit för att jag haft
    med mig mobilen 2 gånger på gymmet kommer jag ställa ett helvete, vi snackar insändare,
    mail, brev, Plus (sverker är vår hjälte!) och allt jag kan kasta på dem.
    Då lär de snart ge sig. Eller så löser jag in drulleförsäkringen.

"Skall det vara så? Ska det det? Att man inte... kan..kna.. ha mobilen på gymmet." :)

Last edited: 18 maj 2010
  3. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja tyvärr så följer ju rep firman bara direktiven från tillverkaren, finns markering om fuktskada = ingen garanti rep. Har även råkat ut för att haft en SE 902 i svettig skjort ficka återförsäljaren skickade in till SE rep dom sa fuktskada, dom ville ha betalt så jag sa nej! Slutade med att jag tog tillbaka luren dom ska inte få ta resevdelar från min lur till andra! Inte säkert att luren tar skada enl ditt inlägg men om markeringen finns där och nått annat strular som behöver repas så åker du dit på fuktskada!!!!!

Ang. jobbet så är det en policy på firman att om dom vägrar repa på garanti får dom skicka tillbaka luren trasig.
    Vi köper inte nya lurar av dom så dom tjänar ju inget på att neka.
    Och snart slipper vi den firman iom att jag inför HTC Desire till mig och Legend till User's.

4. MonsteR

MonsteR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då var det avklarat. Beställningen på bygel och passiv hållare från Brodit. Prylarna kommer i morrn och sedan ska det bara monteras. Bildbevis kommer vad det lider...

5. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

@aten
    Kanske är olika praxis för htc mot nokia/se? Jag vet att både nokia och se har varit
    uppe i Plus just för att de nekat och haft sig, men varje gång har de ändrat sig efter
    att farbror sverker hytt lite med näven. Vad jag kan se verkar HTC "mildare", t.ex.
    så ser jag ofta svar från HTC här i forumet där de kommer byta telefonen ect.
    Men men, den dagen den sorgen. Jag har hellre displayskydd utan luftbubblor än
    inget displayskydd och som sagt, jag kommer bråka rejält den dag detta händer.
    (Läs tråden om "telenor och shipping av desire" kan du se att jag fick rätt mot Schenker
    när de första tappade bort min mobil i 1 dag och sedan var otrevliga. Fick dem att
    kompensera mig med 2st biobiljetter)

6. GBGRiPE

GBGRiPE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

dustin har brodit passiv hållare nu, jag fick min igår..

7. Kryckan

Kryckan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Haha jo de va lite de jag ville komma till ;) Plugga matte gott folk.

BTW. Undrar när FROYO kommer till Desire om den nu släpps till N1:an imorgon..

8. mirtini_86

mirtini_86 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. JsN

JsN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

hållaren

Skulle inte du (eller någon annan) kunna slänga upp en bild med en desire monterad i den navigon-hållaren, låter ju kanon om den funkar fint!

10. inact_0043

inact_0043 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Köpte Zagg invisible shield. Skyddet och så är väldigt bra, inga luftbubblor eller så, de tråkiga var att det kom lite skit under skyddet när jag la det på skärmen, så det är en liten liten svart prick :P

11. Wolfy

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Samma här.
    Jag var väldigt noga när jag satte på mitt IS då det inte går att ta bort utan att sabba det.
    Men jag har med lyckats få 1 liten svartprick nere på höger sida.
    Faktiskt nästan mitt på "program-knappen". Men den syns bara om man tänker på det
    och har ljus helbakgrund så det får vara. Men bubbelfri och bra, jag hade dock rätt mycket
    applicingsvätska på filmen och sedan drog jag lite med svampen (fick ingen spray) på
    skärmen efter tips från brorsan som satte IS på sin Hero så det blev några pölar där med..
    När det gäller "gummikänslan" så finns det ja, men jag har märkt att mitt på skärmen där
    man sveper/pekar/gnider mest har det blivit mindre strävt. Det är precis som att IS blir
    mer hal med slitage. Tänkte låta den sitta på ett tag så får jag se hur det blir.
    Annars har jag ju alltid mina DQM-160 som är grymt bra och bra glid.

12. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Ingen som har hittat en multihållare till bilen som är vinklingsbar i sidled?

Vill inte sätta en sugploppshållare på rutan utan montera den på mitt Brodit-fäste och måste kunna vinkla den för att förhindra reflektioner.

13. 5thSeason

5thSeason Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte Copters displayskydd idag, lyckades bra med att få den plats. MEN det ser ut som om skyddet har ett randigt "mönster" och det är väldigt synligt mot ljusa färger. Jag misstänker att det är applicerings-sprayen som inte har torkat än så jag ska väntar nog ett par dagar och ser hur det blir. Blir det inte bättre så åker den av direkt.

14. Kryckan

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

15. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Va en tråd om det batteriet innan och jag säger som jag sa då... never in my foot att jag köper det... Behöver man av nån anledning lång batteritid så kanske det, men det behöver inte jag. Jag är nöjd med att ladda varje natt.

16. Kryckan

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Haha. Visst att den blir lite större, men vadå? Skit bra om man ska bort över en helg och inte vill/ kan ladda då. Eller som jag som använder telefon väldigt mycket så jag får ladda 2 gånger / dag.

17. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jo, om man måste ladda 2 gånger om dagen så kan jag förstå om det blir problem... även om man ska bort över en helg och inte kan/vill ladda.

Men jag tycker telefonen blir skitful och har inte det behovet. Det jag skulle kunna tänka mig är isf 1600mAh batteri...

18. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var själv ute efter ett större batteri, men denna är så stor att du behöver ett större bakstycke till telefonen och hur kommer den då att se ut och finns det större bakstycket till Desiren, har inte hittat annat än till Nexusen.

Håller nog med Madeli man får rikta in sig på ett 1600mAh om den kommer ut i handeln då kan nog befintlig bakstycke behållas kvar.

19. Kryckan

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jo visst den blir ju inte skit snygg inte. om du kollar på videon jag länka till så ser du ju hur N1:an ser ut med den på. Om du beställer batteriet får du ju även bakstycke med på köpet + fri frakt worldwide :) Vet inte om de är värt att köpa 1600mAh. såå stor skillnad är de ju inte mot dom 1400 som vi redan har.

20. ocke

ocke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Angående IS.
    En polare klantade sig när jag var med honom när han skulle sätta på sin IS på sin Iphone.
    Han tog loss den, hällde upp ett kar fönsterputs och doppade filmen i fönsterputs. lät det droppa av och drog på den igen.
    Sen satt den för honom. Det är väl inget jag rekommenderar att göra men om man skulle sabba det första gången så går det att göra om det.