Stora tillbehörstråden för våran underbara HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av draca, 16 apr 2010.

1. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

De flesta batterier, särskilt via Tradera och Ebay, är inte ens i närheten så bra de säger sig vara.

http://batteryboss.org/

2. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 816
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Last edited: 11 nov 2010
  3. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Kan tipsa om att INTE köpa Nokia WH-103 mono wired handsfree. Funkar skit, volymen är dålig trots maxad och kvalitet är usel.

http://www4.teknikmagasinet.se/db.pl?template_file=product.html&artnr=265696

Jag ger nog upp att hitta en bra, trådad mono-handsfree och skall nu testa denna istället:

http://www.mobilefun.co.uk/sony-ericsson-vh-700-noise-shield-handsfree-p23405.htm

Någon som har en?

Edit: Eller denna verkar också bra:

http://www.mobilefun.co.uk/jabra-wave-bluetooth-headset-p26653.htm

4. Yuso

Yuso Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

5. Bartek

Bartek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Shhhh... du förstör marknaden! :)

6. waka

waka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte ett sånt där gelcase på skalshop.se
    Riktigt bra,perfekt passform,lagom hårt,inte som dom där silikon skydden jag haft innan som är sladdriga.
    Tillsammans med en copter så känner jag att min guldklimp är maximalt skyddad :-)

89kr för dagen efter levernas från skalshop är också helt ok.
    Tummen upp (Y)

/waka

7. GuW

GuW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag begöver verkligen ett bordställ med laddare till min desire då den fungerar som klockradio brevid sängen, vart köper man ett billigast?

Dessutom har jag funderat på ett extratjockt batteri då jag tycker att telefonen är alldelens för smidig annars (jag skojar bara, enbart för dom tillfällen när jag ska promenera i skogen och köra GPS, annars kör jag nog med orginalbatteriet)

Jag köper helst inte på Ebajs, men det finns ju en uppsjö av sidor som säljer grejor, men vem är billigast?

I övrigt har jag kompletterat med den billiga biltemahållaren och en orginal-laddare till bilen, jag provade först en bunt olika eftermarknadsladdare från Kjell&Co och Teknikmagasinet och var noga med att dom skulle ladda med en ampére.

Ingen av dom laddare jag provade laddade med mer än 0.5A, och säljaren på Kjell&Co tyckte att jag skulle modifiera sladden vilket jag anser vara fel, det är laddaren som ska veta att den är en laddare och inte en USB-port, inte sladdan som ska veta om den är en laddsladd eller en USB-sladd.

Det slutade med att jag lödde om en USB-laddare från Kjell&Co invändigt, men då gav den ändå bara 0.7A ut så jag slängde den i reservlådan och köpte en HTC orginalladdare på Teknikmagasinet.

Så, Feedback på billiga och BRA prylar och ställen att handla på!

8. jeremyh

jeremyh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. hello

hello Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

10. hello

hello Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Fattar inte, ja köpte en sån här http://www.dustinhome.se/pd_5010456966.aspx? och den ger ju 1.2A, sen en kabel för 9kr

12. GuW

GuW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den ger inte det om du inte löder ihop mittstiften, eller har en enkom laddkabel med mittledarna ihopkopplade.

Jag använder data kabeln eftersom jag ändå måste ha den med mig, således lödde jag ihop mittledarna inuti laddaren för att tala om att det var en laddare och inte en USB port telefonen var ansluten till, men sedan mätte jag under belastning och då klarade den bara av att ge 700mA ändå, så jag kasserade den.

(Jag misstänkte att den inte gav fullt ut eftersom telefonen indikerade "Laddar USB" istället för "Laddar AC" när jag körde tillexempel GPS'en, det var därför jag mätte)

Med orginalladdaren fungerar det.
    Det är möjligt att min Deltacoplugg led av tillverkningsfel och din fungerar, grattis i såna fall.

13. Mailshop.se

Mailshop.se Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vi har nyligen börjat att ta in tillbehör för HTC Desire. Vi har plockat in det vanligaste: laddare, bilhållare, kablar, skal, GelaSkins etc. Om ngn har tips på ytterligare produkter som saknas får ni gärna PM:a eller så.

14. hello

hello Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat min bordsladdare mellan dator och telefon ett tag. Funkar mycket smidigt backup på alla kontakter hela tiden. Köpte min på www.htcoutlet.com en vettig produkt om du är rädd om dina kontakter och annan info på telefonen.

15. liseldisel

liseldisel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag söker en hållare för bilen som man kan ha i tiltat läge (landscape).
    Och sccrenprotecter som inte klibbar som är smidig att dra figret på annars brukar de vara sega och en laddare som jag ska ha i bilen via usb.

16. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag och morsan (som också har en Desire då) köpte oss varsin sån här till bilarna:
    http://www.elgiganten.se/product/mo...IGIPHHOLD/navigon-bilhallare-laddare-iphone-3
    Snygg, slimmad och telefonen sitter perfekt. Iphone 3 har ju samma mått som Desire :)
    Går att vrida till landscape, tilta den höger/vänster och upp och ner osv. Hatar stora bilhållare, så riktigt nöjd med den.

17. coachkalle

coachkalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Köpte en http://int.youheshe.com/he/all-styles/products/laeder+iphone+holder-(0110nn-41018_brun_os).aspx
    i Danmark i somras. Den passar perfekt till en Desire, men den är för iFån.

Vill man hitta billiga billaddare så är dealextreme.com en bra sida. De har förövrigt allt mellan himmel och jord där.. Hittade en 1000mAh billaddare för 2,9 $ ungefär 20 kr. Frakt ingår i alla priser, men det kan ta en-två veckor att få pryttlarna.

18. coachkalle

coachkalle Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag letar oxå för en hållare för Desiren, men jag vill ha laddare och fm-sändare i den oxå. Hittar inga givna produkter. men det måste ju finnas. Google är inte min vän idag.

God Jul!

19. TheJohan

TheJohan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej har en fråga angående Invisible Shield, det står i instruktionerna att mobilen ska vara av i 24 timmar innan man fästar skyddet på skärmen. Men är det verkligen tvunget, för 24 timmar känns som väldigt lång tid om den ska kylas ner(antaget att det är därför).

20. master_of_rock

master_of_rock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ni som behöver ett bordsställ kan kolla på min "konst". Billigt och originellt blev det.

http://www.minhembio.com/master_of_rock/294734/

Dock har jag själv en fråga. Har någon testad Nokia Mobilhållare CR-122 med en Desire? 178 spänn på Katshing dock hittar jag inte den i en fysisk butik för att testa.