Kan försöka mig på en kortrecension:
Om vi börjar med sladden så är det ganska tunn men känns ändå som bra kvalitét. Jag får inte någon känsla av att någonting är för klent eller ska trilla av om du förstår vad jag menar. Kabeln i sig är för övrigt ganska mjuk och gummiaktig, inte hård och plastig som kablar kan vara på smålurar ibland.
Angående ljudet så låter lurarna kanon som sagt. Svårt att beskriva i detalj egentligen, men jag upplever ljudet som balanserat men samtidigt detaljrikt, luftigt och öppet. Bra diskant med mycket detaljer utan att ljudet blir hårt. Basen är fast och bra utan att bli bumlig.
Lurarna är för övrigt symmetriska (dvs öronpluggarna sitter på samma avstånd från stället där kabeln delar sig). De har ingen volymkontroll men däremot en knapp som fungerar som svarsknapp. Med musikuppspelning (även spotify) så fungerar samma knapp för play/pause (ett tryck) eller hopp till nästa låt (två tryck).
Bästa tipset är väl iofs alltid att provlyssna själv. Det som låter bra i mina öron låter kanske inte bra i allas öron. Tyckte det var trevligt att Reference Audio där jag köpte mina hade ett par "invaxade" demolurar som jag kunde prova i lugn och ro, så om du finns i Stockholmstrakten så kan jag rekommendera ett besök.
/Martin
Click to expand...